شورای ملی انتقالی لیبی: اظهارات رئیس جمهور مصر به مثابه اعلام جنگ است

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر شورای ملی انتقالی لیبی: اظهارات رئیس جمهور مصر به مثابه اعلام جنگ است
شورای ملی انتقالی لیبی: اظهارات رئیس جمهور مصر به مثابه اعلام جنگ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای ملی انتقالی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سخنان رئیس جمهور مصر در خصوص امکان مداخله نظامی مصر در لیبی به مثابه اعلام جنگ است.

به گزارش اسپوتنیک، شورای ملی انتقالی لیبی مستقر در طرابلس، ایده‌های ارائه شده توسط عبدالفتاح السیسی، رئیس ‌جمهور مصر در مورد کمک به لیبی را رد کرده واعلام داشت که اظهارات رئیس جمهور مصر به مثابه اعلام جنگ است.  

مصر برای مداخله نظامی در لیبی آماده می‌شود - اسپوتنیک ایران
مصر برای مداخله نظامی در لیبی آماده می‌شود

در بیانیه‌ شورای ملی انتقالی لیبی آمده است: دولت لیبی تاکید می‌کند که مداخله در امور داخلی و تجاوز به حاکمیت دولت چه از طریق اظهارات رسانه‌ای برخی کشورها همانند آنچه پیش از این از سوی رئیس جمهور مصر رخ داد باشد یا از طریق حمایت از کودتاگران، شبه نظامیان مسلح و مزدوران باشد مسئله‌ای غیر قابل قبول و ناپسند است و اقدامی خصمانه و مداخله آشکار در امور داخلی به شمار می‌رود و به مثابه اعلام جنگ است.

رئیس جمهور مصر روز شنبه در سخنرانی خود در یک پایگاه نظامی در شهر سیدی برانی در نزدیکی مرز لیبی اظهار داشت که مصر آماده است به لیبی در مبارزه با مداخله خارجی، آموزش و مسلح کردن کمک کند. عبدالفتاح السیسی با فراخواندن ارتش این کشور برای رسیدن به آمادگی کامل، اعلام داشت که ممکن است مصر به صورت قانونی در لیبی مداخله نظامی کند.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که از خلیفه حفتر فرمانده «ارتش ملی لیبی» حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل این شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала