چگونه می‌توان شانس زنده ماندن در برابر سرطان افزایش داد؟

© Depositphotos.com / Ralwel چگونه می‌توان شانس زنده ماندن در برابر سرطان افزایش داد؟
چگونه می‌توان شانس زنده ماندن در برابر سرطان افزایش داد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام محققان دانشگاه تگزاس، فعالیت بدنی خطر مرگ ناشی از سرطان را کاهش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "MedicalXpress"، محققان دانشگاه تگزاس اعلام داشتند که سبک زندگی بی‌تحرک تا حد زیادی خطر مرگ ناشی از سرطان را افزایش می‌دهد.

دستگاه جدید ساخت دانشمندان روسیه برای درمان سرطان  - اسپوتنیک ایران
دستگاه جدید ساخت دانشمندان روسیه برای درمان سرطان

در بازه زمانی پنج ساله کارشناسان سطح فعالیت بدنی بیش از هشت هزار نفر با سن بیش از ۴۵ سال را تحت نظر قرار دادند. در ابتدای آزمایش هیچ یک از این افراد به سرطان مبتلا نبودند. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳، ۲۶۸ نفر از آنها بر اثر ابتلا به سرطان درگذشتند.

خطر مرگ ناشی از تومورهای بدخیم در داوطلبان با کمترین سطح فعالیت بدنی ۸۲ درصد بالاتر از شرکت کنندگان با بیشترین فعالیت بود.

سوزان گیلکریست، نویسنده این تحقیق بیان داشت: این نخستین مطالعه‌ای است که به وضوح نشان می دهد یک ارتباط مستقیم بین فعالیت بدنی و مرگ و میر ناشی از سرطان وجود دارد. وی همچنین افزود هرچقدر فرد سبک زندگی بی‌تحرک بیشتری تا زمان پیدایش سرطان داشته باشد، احتمال مرگ وی بیشتر است.

محققان دریافتند اگر افراد به جای نشستن حداقل ۳۰ دقیقه در روز را صرف فعالیت بدنی متوسط مانند دوچرخه سواری کنند، خطر مرگ ناشی از سرطان ۳۱ درصد کاهش خواهد یافت.

گیلکریست بیان داشت: من به بیمارانم می‌گویم که به این موضوع فکر کنند که در محیط کاری هر یک ساعت می‌توان پنج دقیقه ایستاد و یا از پله‌ها به جای آسانسور برای بالا رفتن استفاده نمود. به نظر می رسد که این فعالیت کم باشد، اما این مطالعه نشان می‌دهد که حتی فعالیت محدود، شانس زنده ماندن پس از سرطان را افزایش می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала