نگرانی وزیر خرانه داری آمریکا در مورد تضعیف دلار با اعمال تحریمها

© AFP 2023 / Karen BLEIERنگرانی وزیر خرانه داری آمریکا در مورد تضعیف دلار با اعمال تحریمها
نگرانی وزیر خرانه داری آمریکا در مورد تضعیف دلار با اعمال تحریمها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جتن بولتن، مشاور سابق ترامپ از نگرانی وزیر خرانه داری آمریکا در مورد تضعیف دلار از طریق تحریمها گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کتاب جدید خود "اتاق، جایی که همه اتفاقات رخ داده است: خاطرات کاخ سفید" می نویسد: وزیر خزانه داری آمریکا، استفان منوچین می ترسد تحریم های اقتصادی واشنگتن علیه سایر کشورها بر اقتصاد ایالات متحده تأثیر منفی بگذارد و دلار را تضعیف کند.

به گفته بولتون، منوچین معتقد است تهدید اصلی تضعیف دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی است، زیرا محدودیت های استفاده از آن، روسیه، چین و سایر کشورهای تحت تحریم های ایالات متحده را وادار می‌کند تا معاملات را با یورو را و یا استفاده از سیستم شبکه و سایر روش ها انجام دهند.

اختلاف نظر ترامپ و بولتون بر سر جنگ عراق - اسپوتنیک ایران
اختلاف نظر ترامپ و بولتون بر سر جنگ عراق

بولتون می نویسد: "منوچین اظهار داشت كه ادامه استفاده از تحریم ها و فشارهایی كه ما بر سیستم مالی بین المللی وارد می‌كنیم، این ابزار را با گذشت زمان تضعیف می‌كند، زیرا كشو‌های متاثر از تحریم ها سعی در فرار از آنها خواهند داشت."

مشاور سابق همچنین موارد متعددی را توصیف کرد که رئیس وزارت دارایی مخالف تحریم های شدیدتر بود، اما تحت فشار ترامپ تسلیم شد. به گفته بولتون، رئیس جمهور یکی از این اختلافات را با این سخنان قطع کرد: "شما خیلی حرف می زنید."

خود منوچین کتاب بولتون را پر از دروغ و تحریف واقعیت خواند. رئیس وزارت دارایی اطمینان داد که اداره او از تحریم ها "با اثربخشی بی سابقه ای برای مقابله با طیف گسترده ای از تهدیدات" استفاده می کند و "رژیم های متقلب، متخلفان حقوق بشر، سازمان های تروریستی و سایر بازیگران بدخواه را تحت تعقیب قرار می دهد."

در مطبوعات آمریکا در روزهای اخیر بحثی در مورد کتاب بولتون داغ شده است. وی به ویژه در مورد چگونگی پذیرش ایده حمله به ونزوئلا از سوی ترامپ صحبت کرد و اطلاعاتی درباره رابطه رهبر آمریكا با دیگر سران كشورها افشا كرد.

علاوه بر این، این کتاب همچنین در زمینه دیدار بین ترامپ و رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در تاریخ 12 ژوئن 2018 از پومپئو نیز یاد می کند. بولتون ادعا می کند که وی سپس یادداشتی را از وزیر امور خارجه دریافت کرده است که در آن با توصیف رهبر آمریکا، وی نوشت: "او بسیار افتضاح است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала