آزادی قریب الوقوع یک تاجر لبنانی متهم به حمایت مالی از حزب‌الله در آمریکا

© Photo / Coolcaesarآزادی یک تاجر لبنانی متهم به حمایت مالی از حزب‌الله در آمریکا
آزادی یک  تاجر لبنانی متهم به حمایت مالی از حزب‌الله در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اعلام منابع قضایی، آمریکا آماده است تا یک تاجر لبنانی را که گفته می شود، سرمایه‌گذار مالی مهمی برای حزب الله لبنان به شمار می رود، آزاد کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، ، اعلام آمادگی آمریکا برای آزادی قاسم تاج الدین ۶۴ ساله در حالی است که هنوز دو سال از پایان محکومیت پنج ساله او به زندان باقی مانده است.

در تاریخ ۲۸ مه گذشته یک قاضی فدرال در واشنگتن با درخواست عفو اضطراری ارائه شده از سوی قاسم تاج الدین با توجه به مشکلات خطرناک جسمی او موافقت کرد که به این ترتیب این تاجر لبنانی میتواند طی هفته های آینده به لبنان بازگردد.

بازداشت یک زن لبنانی به اتهام جاسوسی برای اسرائیل - اسپوتنیک ایران
بازداشت یک زن لبنانی به اتهام جاسوسی برای اسرائیل

مشکلات جسمی و خطر ابتلای این تاجر به ویروس کرونا از عوامل آزادی وی هستند.

بر اساس اسناد دادگاه، تاج الدین بعد از دو هفته قرنطینه، زندان فدرالی کمبرلند را ترک کرده و اکنون در انتظار بازگشت به کشورش است.

آزادی تاج الدین پیش بینی‌هایی را به وجود آورده مبنی بر اینکه این اقدام در راستای آزادی عامر الفاخوری، شهروند آمریکایی لبنانی است که مارس گذشته آزاد شد. او متهم بود در زمان فرماندهی‌اش در زمان اشغال جنوب لبنان به دست اسرائیلی‌ها، زندانیان را شکنجه می کرد.

در همین حال ویلیام تیلور وکیل مدافع تاج الدین با رد این اظهارات گفت که آزادی موکلش ارتباطی با الفاخوری نداشته و تنها به دلایل انسانی انجام شده است.

تاج الدین در مارس ۲۰۱۷ به اتهام کمک مالی به حزب الله لبنان دستگیر و زندانی شده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала