ایران تصاویری از نسخه دریایی سامانه پدافندی سوم خرداد را منتشر کرد+عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران تصاویری از نسخه دریایی سامانه پدافندی سوم خرداد را منتشر کرد+عکس
ایران تصاویری از نسخه دریایی سامانه پدافندی سوم خرداد را منتشر کرد+عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامانه بومی پدافندی سوم خرداد، همان سامانه پدافندی است که یک فروند پهپاد فوق پیشرفته MQ-4C ترایتون آمریکایی را در آب‌های جنوبی کشور و در محدوده کوه مبارک در ارتفاع 50 هزار پایی هدف قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ایران به مناسبت سالروز هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی در آب‌های جنوب کشور، برای اولین بار تصاویر جدیدی از نسخه دریایی سامانه پدافندی سوم خرداد را منتشر کرد. بر این اساس، سامانه پدافندی سوم خرداد که به صورت محمول بر روی شناور شهید سیاوشی نیروی دریایی سپاه قرار گرفته است؛ در حین حرکت و دریانوردی این شناور در آب‌های خلیج فارس موفق می‌شود به سمت هدف خود شلیک و آن را مورد اصابت قرار دهد.

این سامانه که نخستین بار در نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه از آن رونمایی شد، قابلیت درگیری همزمان با 4 هدف را دارد و ماموریت آن مقابله با هواپیماهای تاکتیکی و استراتژیک، بالگرد، موشک‌های کروز و پهپاد است که می‌تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به خوبی اهداف خود را سرنگون کند. موشک طائر-2 که موشک اصلی سامانه پدافندی سوم خرداد است نیز در نیروی هوافضای سپاه توسعه یافته و به صورت انبوه تولید شده است. علاوه بر طائر-2، سامانه سوم خرداد قابلیت شلیک موشک‌های صیاد-2سی با برد 75 کیلومتر را هم دارد.

در این تصاویر همچنین برای نخستین بار تصاویری از مراحل تولید و خط تولید این سامانه در مجموعه‌های صنعتی نیروی هوافضای سپاه منتشر شده است که از جمله نکات قابل توجه آن حضور زنان و مردان جوان در مراحل ساخت یک سامانه دفاعی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала