آمریکا: اجازه توسعه سلاح‌های هسته‌ای را به روسیه و چین نخواهیم داد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا: اجازه توسعه سلاح‌های هسته‌ای را به روسیه و چین نخواهیم داد
آمریکا: اجازه توسعه سلاح‌های هسته‌ای را به روسیه و چین نخواهیم داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده آمریکا در سازمان خلع سلاح جهانی اظهار داشت که کشورش اجازه توسعه سلاح‌های هسته‌ای را به روسیه و چین نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک،رابرت وود، نماینده آمریکا در سازمان خلع سلاح جهانی در مصاحبه با "CBS News" اظهار داشت که آمریکا اجازه حرکت رو به جلو در نوسازی و ساخت انبارهای سلاح های هسته‌ای را به روسیه و چین نخواهد داد. وی همچنین بیان داشت که ایالات متحده آمریکا نیز انبارهای خود را ارتقا می‌دهد اما تعداد آنها را افزایش نمی‌دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
روسیه شرایط استفاده از سلاح های هسته ای را اعلام کرد

وود تصریح کرد: بر ما لازم است که با این چالش‌های رو به رشد از جانب روسیه و چین مقابله ‌کنیم و به آنها واکنش نشان دهیم. ما نمی‌توانیم این را نادیده بگیریم.  تا زمانی که روسیه و چین در حال حرکت در مسیرهای مختلف از ما هستند، ما باید کاری را انجام دهیم که پاسخگوی منافع ملی ما و متحدانمان باشد.

نماینده آمریکا در سازمان خلع سلاح جهانی خطر با برجسته نمودن خطر از سوی چین اعلام داشت که ذخایر سلاح های هسته‌ای موجود در این کشور می‌تواند در 10 سال آینده دو برابر شود. ایالات متحده معتقد است که در صورتی می‌توان از این موضوع جلوگیری کرد که کشورها یک توافق مشترک کنند.

چین عاری از هر گونه محدودیت در رابطه با کنترل تسلیحات است، زیرا معاهده‌ای که ایالات متحده و روسیه در گذشته بر آن توافق داشتند شامل چین نمیشد. ما معتقد هستیم که خیلی وقت است که زمان آن رسیده است که چین را پای میز مذاکرات بنشانیم و ما همچنان به این موضوع اصرار خواهیم ورزید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала