نکوهش عملیات ترکیه و ایران در عراق از سوی امارات

© Photo / David Rodrigo / Unsplashنکوهش عملیات ترکیه و ایران در عراق از سوی امارات
نکوهش عملیات ترکیه و ایران در عراق از سوی امارات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امارات عملیات جنگی ایران و ترکیه در عراق را که مناطق کردنشین را در شمال عراق بمباران می کنند ، محکوم کرده و آنرا "نقض حاکمیت کشور برادر عرب و اصول حقوق بین الملل" خواند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه خبرگزاری عراقی شفق ، با استناد به منابعی در  دولت محلی گزارش داد توپخانه ایران یک روستا در استان اربیل در منطقه خودمختار كردستان عراق را بمباران كرده است. پیش از این ، وزارت دفاع ترکیه از آغاز عملیاتی جدید به نام "پنجه ببر" در منطقه هفتنین عراق علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که در این کشور ممنوع است ، خبر داده بود. روز دوشنبه ، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور یک عملیات هوایی بزرگ را در شمال عراق انجام داده و 81 موضه متعلق به پ ک ک را نابود کرده است.

شروع عملیات جدید ترکیه در شمال عراق - اسپوتنیک ایران
شروع عملیات جدید ترکیه در شمال عراق

وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات در بیانیه ای که روز چهارشنبه توسط خبرگزاری WAM امارات منتشر شده، اعلام کرد: "ما بر موضع قاطع امارات متحده عربی تاکید می کنیم  که هرگونه مداخله در امور کشورهای عربی را رد کرده و از خواست آنها برای احترام به حاکمیت کشور برادر عراق ، رعایت اصول حسن همجواری و پرهیز از هر آنچه که ثبات ، امنیت و صلح در منطقه را تهدید می کند ، حمایت می نماید".

فرماندهی متحده  نیروهای مسلح عراق ، حمله نیروی هوایی ترکیه را محکوم کرده  و آن را به منزله نقض حاکمیت این کشور دانست. وزارت خارجه عراق یادداشت اعتراضی به سفیر ترکیه در این کشور تقدیم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала