ممنوعیت برگزاری تجمع‌ها در ایران

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی: مسئولان هشدار لازم به مردم را بدهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، در جلسه امروز کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، آخرین وضعیت روند مبارزه با این ویروس فراگیر و ناشناخته جهانی در کشور بررسی شد.

روحانی، رئیس جمهور ایران در این خصوص گفت:« مردم شریف، مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باید با هوشیاری و مراقبت لازم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضای سرپوشیده، این دستاورد بزرگ را که از مرحله به دست آمدن آن مهم‌تر و دشوارتر است، حفظ کنند.

گمانه زنی: تلفات کرونایی در ایران طی چه مدتی ادامه خواهد داشت ؟ - اسپوتنیک ایران
گمانه زنی: تلفات کرونایی در ایران طی چه مدتی ادامه خواهد داشت ؟

در حال حاضر با اقدامات انجام گرفته به موفقیت بزرگ کنترل بیماری در مرکز استان‌ها رسیده‌ایم و در سایر استان‌ها به تدریج به مرحله مهار این ویروس نزدیک می‌شویم اما آنچه اهمیت دارد این است که ممکن است در اثر رفتارهای ناشناخته این ویروس و عدم رعایت دستورالعمل‌ها به یک وضعیت غیرقابل پیش‌بینی و ناخوشایند دچار شویم.

همه باید بدانند چه شهرهایی از کشور را با چه وضعیتی منطقه قرمز قلمداد می‌کنیم و در این مناطق چه محدودیت‌هایی در چه بازه زمانی و وسعت جغرافیایی اجرا خواهد شد. بر این اساس باید محدودیت‌ها به صورت نقطه‌ای و نه یکپارچه در استان اجرا شود و در عین حال این محدودیت‌ها صرفاً باید با هماهنگی ومجوزکمیته‌های تخصصی درمانی و اجتماعی- امنیتی و درمرکز اجرا شود.

با توجه به همکاری و همراهی خوب مردم، مسئولان کادر بهداشتی و درمانی و اجرایی باید با شفافیت و دقت هشدارهای لازم را به مردم بدهند. در کشورهایی که استفاده از ماسک را در اماکن سرپوشیده و تجمع‌ها اجباری کرده‌اند، این امر عامل موفقیت قابل توجهی در کنترل بیماری بوده و باید از این تجربه استفاده کرد. ضمن آن که براساس اعلام و تشخیص مسئولان، برگزاری تجمع‌ها، مهم‌ترین عوامل شیوع بیماری شناخته شده که می‌بایست از این اقدام ممانعت شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала