افشای نظر پوتین نسبت به ترامپ در آمریکا

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر افشای نظر پوتین نسبت به ترامپ در آمریکا
افشای نظر پوتین نسبت به ترامپ در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین ، رهبر روسیه معتقد است كه می تواند به راحتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا را بازی دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا در آستانه انتشار کتاب  خاطرات خود در مصاحبه با شبکه تلویزیونی  ABC News اعلام کرده است.

بولتون اظهار داشت رئیس جمهور روسیه به هیچ وجه نگران همتای آمریکایی خود نیست. به نظر وی ، پوتین سیاستمدار باهوش و سرسختی است که در ترامپ حریف جدی نمی بیند. در همان زمان ، رئیس کاخ سفید شخصی "فوق العاده ناآگاه " است که توسط همتایان خارجی به راحتی بازی داده می شود. مثلاً پوتین ، رهبر کره شمالی کیم جونگ اون و رئیس جمهور چین شی جینپینگ ترجیح دادند که به تنهایی و به شکل رو در رو با او ملاقات کنند تا با گفتن سخنان خوشایند ترامپ را تحت تأثیر خود قرار دهند.

افشاگری پرسرو صدای جدید علیه دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
افشاگری پرسرو صدای جدید علیه دونالد ترامپ

بولتون افزود: رهبر روسیه "زندگی خود را وقف درک موقعیت استراتژیک روسیه در جهان کرده است"  در حالی که رئیس جمهور آمریکا "دوست ندارد درباره این موضوعات بخواند یا از آنها آگاه شود". دستیار سابق امنیت ملی در پایان گفت: به همین دلیل ،  تا موقعی که ترامپ در سمت ریاست جمهوری باشد ، واشنگتن در وضعیت بسیار دشواری قرار  خواهد داشت.

پیشتر برخی از بخش های کتاب بولتون منتشر شده بود. مشاور سابق ریاست جمهوری اعلام کرده ترامپ از شی جینپینگ، رهبر چین  خواسته بود تا در پیروزی در انتخابات در سال 2020 به وی کمک کند و نمی خواست کمک های نظامی به اوکراین ارائه دهد. بولتون همچنین فاش کرد که رئیس دولت آمریکا می خواست بداند که فنلاند بخشی از روسیه است یا خیر و نمی دانست که بریتانیا یک قدرت هسته ای است.

ترامپ در سپتامبر سال گذشته بولتون را برکنار  کرد. رئیس جمهور آمریکا این کار خود را با "اشتباهات جدی" صورت گرفته توسط مشاورش توضیح داد. در ماه نوامبر اطلاع حاصل شد که بولتون قصد دارد با دریافت دو میلیون دلار حق الزحمه کتاب خاطرتش را بنویسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала