موسوی: بحران لیبی راه حل نظامی ندارد

© Sputnik / Shiva Abshenasموسوی: بحران لیبی راه حل نظامی ندارد
موسوی: بحران لیبی راه حل نظامی ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد که بحران لیبی نه از طریق نظامی، بلکه از طریق گفتگوهای داخلی قابل حل است.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که بحران لیبی نه از طریق نظامی، بلکه از طریق گفتگوهای داخلی قابل حل است.

نظر وزیر خارجه ایران درباره اوضاع لیبی - اسپوتنیک ایران
ایران از تلاش‌های روسیه و ترکیه برای حل مناقشات در لیبی حمایت می‌کند

موسوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم  احترام به حق مردم لیبی در تعیین سرنوشت سیاسی خود بدور از دخالت بیگانگان تاکید کرده و در این ارتباط معتقد است بحران این کشور راه حل نظامی نداشته و تنها راه دستیابی به  ثبات و آرامش در لیبی حمایت تمامی  کشورها و بازیگران منطقه ای و بین المللی موثر در تحولات این کشور از روند سیاسی و برگزاری گفتگوهای لیبیایی با حضور و مشارکت تمامی طرفهای داخلی این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام  حمایت از تلاش های بین المللی برای پایان دادن به بحران سیاسی در لیبی، بر لزوم استمرار این تلاش ها تاکید کرد.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که از خلیفه حفتر فرمانده «ارتش ملی لیبی» حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل این شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала