سامانه جریمه عابرین پیاده متخلف و اعمال قانون در ایران +عکس

© Fotolia / MaciejBledowskiچراغ عابر پیاده با آدمک زنانه در استرالیا
چراغ عابر پیاده با آدمک زنانه در استرالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پلیس راهور ناجا از طراحی سامانه‌ای برای جریمه عابران پیاده متخلف و اعمال قانون از روی کد ملی و چهره‌ی آنان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم پلیس راهور تهران بزرگ از طراحی سامانه‌ای برای جریمه عابران پیاده متخلف با تطبیق کد ملی و چهره افراد خبر داد و گفت: ما باید به رعایت حق تقدم با اولویت عابران پیاده برسیم و به سمت جریمه کردن افراد برویم. وی در خصوص جریمه عابران پیاده‌ای که از مسیرهای غیرمجاز تردد می‌کنند، گفت: «با استفاده از کد ملی افراد و سیستم شناسایی چهره که زیرساخت‌های آن در حال ایجاد است، چنانچه عابری از مسیر غیرمجازی تردد کند یا در تصادف مقصر باشد، مبلغ جریمه از حساب بانکی آنها کسر می‌شود.»

View this post on Instagram

A post shared by آخرین خبر (@akharinkhabar) on

این موضوع با واکنش‌های کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است و انتقادات بسیاری به آن وارد شد. کاربران این ایده را از آن جهت که برای شهروندان فرهنگ‌سازی می‌شود بسیار امیدوارکننده می‌دانند اما از جهت دیگر که به این بهانه از حساب‌های مردم پول با عنوان جریمه برداشت خواهد شد را شگردی دیگر برای خالی کردن حساب‌های مردم می‌خوانند و عنوان می‌کنند با اجرا شدن این طرح جریمه‌ها به صورت افزایشی همچون قبوض آب و برق دریافت خواهد شد.

View this post on Instagram

A post shared by امیر مهرنیا (@amirmehrniaa) on

کاربران زیادی از طرح این برنامه خشمگین شده‌اند و عنوان می‌کنند با وجود اینکه ایران کشوری‌ست غنی از معادن و ذخایر مختلف اما نه تنها چیزی از این سرمایه‌‌ی ملی نصیب شهروندانش نمی‌شود بلکه در جاهای دیگر هزینه می‌شود و با روش‌های این چنینی نیز از جیب آنان دزدی می‌شود و با شواهد موجود می‌توان گفت میزان دزدی‌ها در ایران بسیار بیشتر از این ذخایر و سرمایه‌هاست.

View this post on Instagram

A post shared by ム乙ɨℳsερムɦvムŋ∂ (@azim.sepahvand) on

این کاربران از گرانی‌، تورم، بیماری و بیکاری گلایه می‌کنند و عنوان می‌کنند در این شرایط سخت همین مانده است که برای عبور و مرومان هم جریمه شویم؛ اما حساب‌های مردم با وجود شرایط سخت زندگی این روز‌ها و مشکلات معیشتی خالی است. گروهی از کاربران نیز با جملات طنزآمیز و به صورت کنایه در این باره اظهارنظر می‌کنند و این در حالی‌ست که غالب کاربران با موضوع جریمه شدن عابرین مخالف هستند و عنوان می‌کنند طرحی که به قانونمند شدن شهروندان کمک کند بسیار خوب است اما نه در صورتی که در ردیف‌های درآمدی دولت قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала