توافق جدید مالی تهران و بغداد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توافق جدید مالی تهران و بغداد
توافق جدید مالی تهران و بغداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران در دیدار با همتای عراقی خود از به کارگیری ساز و کاری مشترک برای تسریع در تأمین کالاهای اساسی کشورش خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در دیدار با  علی محسن اسماعیل العلاق، همتای عراقی خود ضمن اشاره به پیشینه همکاری دو کشور اظهار داشت: در سفرهای قبلی به توافقات خوبی دست یافتیم. براساس تفاهم گذشته میان هر دو کشور پیش بینی شده بود از منابعی که در کشور عراق داریم برای خرید کالاهای غیر تحریمی و اساسی استفاده کنیم. طی این سفر نیز به تفاهم‌های خوبی دست یافتیم.

رئیس کل بانک مرکزی ایران، زمان بندی اجرایی شدن این توافق را بسیار مهم خواند و گفت: در حال حاضر که اراده دو کشور بر اجرایی شدن این توافق است.

گزارش همتی از رشد اقتصادی ایران در سال ۹۸ - اسپوتنیک ایران
گزارش همتی از رشد اقتصادی ایران در سال ۹۸

رئیس بانک مرکزی عراق نیز در این دیدار گفت: بخش اعظم منابع مالی ایرانی موجود در عراق مربوط به صادرات انرژی (گاز و برق) است و  با این توافق جدید، از این پس از این منابع مالی استفاده می شود.

علی العلاق بیان داشت که در نشست امروز توافقنامه ساز و کار مالی که سال گذشته بین بانک های مرکزی دو کشور به امضا رسید، مرور شد و پیرامون اجرایی کردن بخش هایی از آن از جمله صادرات کالاهای ضروری به ایران توافق صورت گرفت. وی همچنین تاکید کرد که با این توافقنامه در سطح بین المللی موافقت شده است.

گفتنی است در این دیدار نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی گاز ایران نیز رئیس کل بانک مرکزی را همراهی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала