گزارش و تحلیل

پلیس آمریکا: ابتدا شلیک کنید، سپس سؤال کنید

© Flickr / Derek Bridgesپلیس آمریکا: ابتدا شلیک کنید، سپس سؤال کنید
پلیس آمریکا: ابتدا شلیک کنید، سپس سؤال کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظاهرا، پلیس آمریکا با مشکلات جدی روبرو شده است. شعار پلیس آمریکا "برای محافظت و خدمت به مردم" است، اما آنها با مردم چکار می کنند؟

اسپوتنیک به نقل از روزنامه "زوددویچه زایتونگ" چاپ آلمان می نویسد: بدیهی است که مشکلات در پلیس ایالات متحده هست. با وجود شعار "برای محافظت و خدمت به مردم"، بسیاری از پلیس ها به سختی خود را به عنوان دوستان و دستیاران شهروندان می شناسند، مدافعانی که باید به مردم خدمت کنند. آنها معتقدند که ابتدا باید شلیک کرد و سپس سؤال نمود تا خطرات نداشته باشند - این موضع چیزهای زیادی را توضیح می دهد. درگیری ها بین پلیس و شهروندان اغلب منجر به مرگ می شود زیرا بسیاری از آمریکایی ها دارای سلاح هستند.

مایکروسافت از فروش تکنولوژی تشخیص چهره به پلیس آمریکا خودداری کرد - اسپوتنیک ایران
مایکروسافت از فروش تکنولوژی تشخیص چهره به پلیس آمریکا خودداری کرد

هوبرت وتزل تفسیرگر روزمامه آلمانی زوددویچه زایتونگ ادامه می دهد: بدیهی است که مشکلی در پلیس ایالات متحده وجود دارد. اگرچه نوشته "برای محافظت و خدمت به مردم" بر روی خودروهای گشت پلیس آمریکا زده شده است، اما بسیاری از افسران پلیس در آن کشور به سختی خود را افرادی می دانند که باید به مردم خدمت کنند.

آنها خود را در نقش قانونگذارانی می بینند، گویی که آنها در روزهای غرب وحشی بسر می برند و برخی نیز خود را سربازانی می دانند که در حال انجام "جنگ" علیه جنایات یا مواد مخدر هستند، اما در واقع با جمعیت خود می جنگنند.

وقتی نژادپرستی، بیرحمی، تحصیلات ضعیف، ترس، روحیه نظامی و مصونیت کامل از مجازات این تصویر جنگی را تکمیل می کند، شرایط تهدیدآمیز به وجود می آید. صدها آمریکایی، سیاه و سفید، هر ساله با جان خود این وضعیت را پرداخت می کنند. این بیش از هر کشور دیگری در غرب است.

با این حال، 40 تا 50 افسر پلیس هر سال بر اثر زخمهای ناشی از شلیک گلوله در ایالات متحده جان می دهند. این ارقام تلخ نیز بی نظیر است. آنها آشکارا نشان می دهند که علاوه بر همه مشکلات اجتماعی، اغلب درگیری ها بین پلیس و شهروندان منجر به مرگ می شود زیرا بسیاری از آمریکایی ها دارای سلاح هستند.

ابتدا شلیک کنید، سپس سؤال کنید، تا خطرات را نداشته باشید - این موضع کسی را توجیه نمی کند، اما خیلی چیزها را توضیح می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала