نتانیاهو با پمپئو درباره ایران و تحولات منطقه گفتگو کرد

© Sputnik / Sergey Guneevنتانیاهو با پمپئو درباره ایران و تحولات منطقه گفتگو کرد
نتانیاهو با پمپئو درباره ایران و تحولات منطقه گفتگو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتانیاهو طی تماس تلفنی با مایك پمپئو، شخصاً از وزیر امور خارجه آمریکا بخاطر اقدامات کشورش علیه دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تشکر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در گفتگوی تلفنی با مایك پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا در مورد ایران و وقایع منطقه صحبت كرد و همچنین از تصمیم آمریکا درباره دیوان بین المللی کیفری ابراز قدردانی كرد.

نتانیاهو: کرونا نمی تواند مانع مقابله اسرائیل با ایران شود - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو: کرونا نمی تواند مانع مقابله اسرائیل با ایران شود

پیشتر فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه) در دسامبر سال 2019 گفت که قصد دارد تحقیقات كاملی در مورد جنایات جنگی كه اسرائیل در سرزمین های فلسطین مرتكب شده است، انجام دهد. نتانیاهو این تصمیم را بی اساس و ظالمانه خواند و روز یکشنبه گفته بود که من به رئیس‌جمهور ترامپ و مایک پمپئو برای اقدام جسورانه در اعمال تحریم علیه دادگاه کیفری بین المللی فاسد و مغرض تبریک می‌گویم. نتانیاهو افزود: "دیوان کیفری بین المللی اتهامات بی‌پایه و اساسی را به اسرائیل نسبت می‌دهد و همزمان ادعا‌های ظالمانه‌ای را مطرح می‌کند از جمله اینکه زندگی کردن یهودیان در سرزمین تاریخی آن‌ها جنایت جنگی است. این مضحک است. این دادگاه باید از کار‌های خود شرمنده باشد. یک بار دیگر از آمریکا برای ایستادن در کنار عدالت و حقیقت ممنونیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала