طرح آژانس بین المللی انرژی اتمی برای مقابله با پاندمی ها در آینده

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر طرح آژانس بین المللی انرژی اتمی برای مقابله با پاندمی ها در آینده
طرح آژانس بین المللی انرژی اتمی برای مقابله با پاندمی ها در آینده
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رافائل گروسی دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه طرحی را برای افزایش آمادگی جهانی برای پاندمی های آینده مانند کووید ۱۹ ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پروژه جدید تحت عنوان « مجموعه اقدامات عله بیماری های مشترک انسان و دام» ، تجربیات آژانس بین المللی انرژی اتمی در استفاده از فناوری هسته ای به منظور تشخیص سریع پاتوژن های ایجاد شده از عفونت های منتقل شده از حیوانات به انسان را به کار می گیرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی با کمک این پروژه تلاش می کند که آمادگی جامعه جهانی را برای شیوع بیماری های خطرناک در آینده بیشتر کند. در چارچوب این ابتکارات شبکه جهانی برای ارائه کمک به آزمایشگاه ها در کشورهای مختلف به منظور نظارت، بررسی اپیدمیولوژیک، تشخیص زودرس و کنترل بیماری های حیوانات و عفونت هایی مانند کووید ۱۹، ابولا، آنفولانزای مرغی و غیره آماده می شود. در ارتباط با این موضوع مکانیزم آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ارائه سریع حمایت های فناوری و علمی به کشورهای جهان است.

به گفته ی این مقام پاندمی کووید ۱۹ نشان داد که در بسیاری از کشورهای جهان مشکلاتی در بروز ویروس بوده و لزوم بهبود ارتباطات بین بخش های پزشکی در کل جهان وجود دارد، برای همین مکانیزم واحدی برای حمایت از کشورهای مختلف لازم و ضروریست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала