تاثیر رنگ مو بر عمر و زندگی

© Depositphotos.com / Massonforstockتاثیر رنگ مو بر عمر و زندگی
تاثیر رنگ مو بر عمر و  زندگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوع رنگ مو بر طول عمر زندگی تاثیر می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، محققین استرالیایی ارتباط بین سلامتی، عمر زندگی طولانی با رنگ مو را مورد بررسی قرار دادند. در این ازمایش گزارش های مربوط به موی 30 هزار نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.

 رنگ مو  - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد روش بی ضرر رنگ مو توسط شیمیدانان

افرادی که رنگ موی شان به رنگ شکلاتی است، بیشتر در معرض درماتیت قرار دارند. آنها به طور متوسط ​​1.4 سال کمتر از کسانی که موهای طلایی و سیاه دارند، طول عمر دارند.

كارشناسان در یكی از آثار علمی خود، موهای بیش از 200000 نفر را بررسی و ژنوم آنها را بررسی كردند.

بر این اساس، هر قدر که  موهای شخص روشن تر باشد، دیرتر جوان می شود و بیشتر به سن پیری می رسد. علاوه بر این، افراد با مو های زرد و قهوه ای روشن احتمال مبتلا شدن به سکته قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را ندارند.

این امر به این دلیل است که انواع ژنی که با زمان بلوغ ارتباط دارند در کنار ژن های قرار گرفته اند که روی پوست و مو تأثیر می گذارند. هر دو این فرآیند را می توان از طریق غده هیپوفیز - غده موجود در سطح تحتانی مغز متصل کرد. این غدد هورمون را تنظیم می کند که رشد غده جنسی را تنظیم می کند و آنهای که روی رنگدانه تأثیر می گذارند.

گفتنی است، رژیم غذایی غنی از انواع میوه و سبزیجات برای رشد موهای سر و جلوگیری ازابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مهم است، اما در میان مواد غذایی برخی از آن‌ها به طور ویژه بر رشد موهای سر اثر مثبت داشته و کارشناسان به ویژه به افرادی که دچار مشکل ریزش موی سر هستند توصیه می‌کنند این خوراکی‌ها را در رژیم غذایی خود قراردهند تا اثرات منحصربفرد آن را برسلامت موهای خود ببینند.

ماهی سالمون از جمله مواد موثر در رشد مو است. 
این ماهی با دارا بودن مواد مغذی فراوان از جمله ویتامین D، پروتئین حیوانی و اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد مو و سلامت پوست کف سر بسیار مفید است. افرادی که به طور مداوم در رژیم غذایی هفتگی خود مصرف ماهی دارند کمتر دچار ریزش موی سر، کم پشتی و نازک شدن موی‌های خود می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала