دو دیپلمات هندی در اسلام آباد ناپدید شدند

© AP Photo / Prabhjot Gillدو دیپلمات هندی در اسلام آباد ناپدید شدند
دو دیپلمات هندی در اسلام آباد ناپدید شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اسلام آباد پاکستان دو دیپلمات هندی از کمیسیون عالی هند در این کشور ناپدید شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل NDTV، صبح روز دوشنبه دو دیپلمات هندی از کمیسیون عالی هند در پاکستان در اسلام آباد ناپدید شدند.

خاطرنشان می شود که مقامات هندی در رابطه با این وضعیت نگران کننده به دولت پاکستان روی آوردند.

یادآور می‌شود که این حادثه چند هفته پس از آن اتفاق افتاد که دو دیپلمات پاکستانی در دهلی نو که در بخش امور ویزا کار می کردند به جاسوسی متهم شده و اخراج شدند.

هند و پاکستان - اسپوتنیک ایران
افزایش تنش‌ میان هند و پاکستان

این شبکه تلویزیونی هند یادآور می شود که طی چند روز گذشته در اسلام آباد، چندین مورد از شنود دیپلمات های هندی فاش شده است، به ویژه یک افسر اطلاعاتی میان سازمانی، خودروی قائم مقام هند در امور پاکستان، گوراووا آهلوولی را تعقیب کرد.

در ماه مارس، کمیته عالی هند در پاکستان در رابطه با آزار و اذیت افسران و کارمندان و دیپلماتهای این کشور، یادداشت اعتراضی را به وزارت امور خارجه پاکستان ارسال کرد. هند خاطرنشان كرد كه 13 مورد از این دست تنها در ماه مارس رخ داده است و از پاکستان خواست كه آنها را پایان دهد. هند همچنین اظهار داشت كه پاكستان باید "حوادث را فوراً بررسی كند و به مقامات ذیربط دستور دهد تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند."

تنش در روابط بین هند و پاکستان پس از 5 آگوست 2019 تشدید شد و دهلی نو اعلام کرد تصمیم به لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر دارد. برای انجام این کار، پارلمان هند ماده 370 قانون اساسی را که وضعیت ویژه ای به این ایالت داده بود، لغو کرد. پاکستان که مدعی بخش هندی کشمیر است، این تصمیم را به شدت محکوم کرد.

پس از آنکه مناطق مسلمانان نشین هند بریتانیا کشور مستقل پاکستان را تشکیل دادند ، جامو و کشمیر تنها نواحی هند هستند که اکثریت آن مسلمان هستند. هند پاکستان را متهم می‌کندکه از جدایی طلبان فعال در این ایالات حمایت می‌کند. اسلام آباد این ادعاها را رد می کند و اعلام کرده که ساکنان کشمیر به طور مستقل برای حقوق خود می جنگند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала