اعلام بدون کلام خشونت خانگی از طریق پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی +عکس، ویدئو

© Fotolia / Kaspars Grinvaldsفریاد رئیس بر سر کارمند
فریاد رئیس بر سر کارمند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خشونت‌های خانگی به دنبال شیوع کووید ۱۹ و طولانی شدن قرنطینه خانگی در سراسر جهان افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، الزاماتی همچون قرنطینه خانگی که برای کنترل همه‌گیری ویروس کرونا در چند ماه اخیر در جهان اجرا شد علاوه بر منزوی کردن انسان‌ها، بر آمار آزار و اذیت و خشونت‌های خانگی نیز افزود. در فرانسه قربانیان خشونت خانگی با مراجعه به مسئولان داروخانه و گفتن رمز واژه‌ای ماسک ۱۹ اعلام می‌کنند که به کمک نیاز دارند و با تماس با پلیس این موارد گزارش داده می‌شود. اما اگر شخصی که مورد آزار قرار گرفته نتواند از خانه خارج شود می‌تواند مخفیانه و با علامت دست "Courtesy of Women's Funding Network" آن را گزارش دهد.

View this post on Instagram

A post shared by Khanehamn (@khanehamn) on

اخیرا نیز ویدئویی در جهت پیشنهاد برای گزارش موارد خشونت خانگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که در گفتگوی تصویری دو زن در حالی که یکی از آنها درباره دستور پخت نان سوال می‌پرسد ناگهان دست خود را جلوی دوربین می‌آورد و علامتی را که مختص قربانیان خشونت خانگی‌ست نشان می‌دهد و به وضوح مشخص است که مخاطب او از دیدن آن شوکه شده است. او با توجه به اینکه نمی‌توانست در این باره حرف بزند این علامت را نشان داد تا دوستش به او کمک کند.

View this post on Instagram

A post shared by sweet happy (@sweet__happy__world) on

بسیاری از کاربران ضمن اظهار تاسف از افزایش خشونت‌های خانگی در ماه‌های اخیر، معتقدند این خشونت‌ها تنها شامل زنان نمی‌شود و در موارد بسیاری دیده شده است که مردان نیز از تقاضاهای نابجای همسر و خانواده خود شکنجه روحی می‌شوند. این کاربران بر این باورند که چنین معضلاتی در میان خانواده‌های ضعیف بسیار دیده می‌شود اما به نحوی باید با آن مقابله کرد.

View this post on Instagram

A post shared by euronews persian (@euronews_persian) on

برخی از کاربران معتقدند بسیاری از زنان ایرانی از حقوق خود آگاهی ندارند و حتی اگر مورد خشونت قرار گیرند آن را بازگو نمی‌کنند و با این تفکر زندگی می‌کنند که مردان حق دارند با آنها به تندی برخورد کنند. جمعی از کاربران نیز با اشاره به خشونت‌های متعدد در ایران و افغانستان، عنوان می‌کنند در این کشورها حتی اگر با پلیس تماس گرفته شود و تقاضای کمک داشته باشند بی‌نتیجه خواهد بود. گروهی از کاربران که ایده را جالب نمی‌دانند عنوان می‌کنند بهتر است به جای علامت دادن، از طریق پیامک و پیام‌رسان‌های متعدد به سرعت دیگران‌ را از هر خشونتی آگاه کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала