ویروس کرونا چه تاثیری بر سیستم عصبی دارد؟

© Depositphotos.com / Andreusویروس کرونا چه تاثیری بر سیستم عصبی دارد؟
ویروس کرونا چه تاثیری بر سیستم عصبی دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان خطرات ناشی از ویروس کرونا برای سیستم عصبی را نام بردند.

به گزارش اسپوتنیک، عفونت ویروس کرونا تهدیدی برای سیستم عصبی است. این نتیجه گیری توسط دانشمندان دانشگاه نورت وسترن ایالات متحده انجام شد که مروری بر علائم عصبی بیماران آلوده داشتند.

دکتر ایگور کورالنیک که نویسنده مقاله است که در ژورنال Annals of Neurology منتشر شده است، به همراه همکارانش به منظور تعیین فراوانی و نوع عوارض عصبی و همچنین پاسخ به درمان، به بررسی آزمایشات کلیه بیماران ویروس کرونا که در بیمارستان Northwestern  بستری شده بودند، دست زدند.

معلوم شد که تقریباً نیمی از افراد آلوده تظاهرات عصبی COVID-19 دارند که شامل سردرد و سرگیجه و همچنین مشکل در تمرکز، کاهش هوشیاری، کاهش احساس بویایی و چشایی، گرفتگی و درد عضلات هستند.

به گفته کورالنیک، عملکرد عصبی می تواند دلایل زیادی داشته باشد. از آنجا که این بیماری می تواند بر روی چندین عضو از جمله ریه ها، کلیه ها و قلب تأثیر بگذارد، مغز می تواند از کمبود اکسیژن و اختلالات لخته شدن خون رنج ببرد، که می تواند منجر به سکته مغزی ایسکمی شود.

علاوه بر این، ویروس می تواند باعث ایجاد عفونت مستقیم مغز و پوشش مغز شود و واکنش سیستم ایمنی بدن می تواند باعث ایجاد التهاب مغز و اعصاب شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала