ترامپ احتمال شکست خود در انتخابات آمریکا را پذیرفت

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ احتمال شکست خود در انتخابات آمریکا را پذیرفت
ترامپ احتمال شکست خود  در انتخابات آمریکا را پذیرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ با پذیرفتن احتمال باخت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد در صورت باختن به کار خود ادامه میدهم و مشغول به کار دیگری می‌شوم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ترامپ شامگاه جمعه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به اتهامات اخیر جو بایدن گفت: اگر انتخابات ماه نوامبر (آبان) برنده نشوم به کار خود ادامه میدهم و مشغول به کار دیگری می‌شوم.

ترامپ افزود: "مطمئناً اگر من برنده نشوم، منظورم این است که شما می‌دانید، به کار خود ادامه میدهم و کارهای دیگری انجام می‌دهم".

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد: فکر می‌کنم که این اتفاق (باختن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰) اتفاق بسیار ناراحت کننده‌ای برای کشور ما باشد.

پیشی گرفتن بایدن از ترامپ در نظر سنجی ها - اسپوتنیک ایران
پیشی گرفتن بایدن از ترامپ در نظر سنجی ها

بایدن نامزد حزب دموکرات و رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ روز چهارشنبه در مصاحبه با برنامه دیلی شو پیش بینی کرد که ترامپ قصد دارد این انتخابات را به سرقت ببرد. بایدن آن را بزرگترین نگرانی نامید.

معاون رییس جمهوری آمریکا در دوران باراک اوباما افزود: من مطمئن هستم که اگر ترامپ درصورت باخت در انتخابات از خروج از کاخ سفید امتناع کند، ارتش وی را تا بیرون کاخ سفید همراهی خواهد کرد.

برخی از فعالان و کارشناسان سیاسی بر این باورند که این احتمال وجود دارد که ترامپ حتی در صورت باختن در انتخابات از ترک کاخ سفید امتناع ورزد.

درهمین مورد برخی از دموکرات‌ها نگران این هستند که ترامپ به نوعی تلاش کند تا در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ مداخله کند.

با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب معاون ریاست جمهوری این کشور نیز آغاز شده و نشریه آمریکایی هیل، نام کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت در زمان ریاست جمهوری جورج بوش را در صدر فهرستی متشکل از یازده سیاستمدار زن برای معاونت جو بایدن (در صورت پیروزی در انتخابات) قرار داده است.

جو بایدن، ۷۸ ساله یکی از مسن‌ترین نامزدهای ریاست جمهوری است که توانست با کسب دو هزار و ۱۱ رای هئیت نمایندگان، از حد نصاب یکهزار و ۹۹۱ آرا، نامزد واجد شرایط از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала