نظر نماینده روسیه درباره دلیل عدم صدور مجوز ورود بازرسان بین المللی به سایت های اتمی ایران

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر نظر نماینده روسیه درباره دلیل عدم صدور مجوز ورود بازرسان بین المللی به سایت های اتمی ایران
نظر نماینده روسیه درباره دلیل عدم صدور مجوز ورود بازرسان بین المللی به سایت های اتمی ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد فقدان مقررات واضح درزمینه چگونگی استفاده از اطلاعات دریافت شده در کشورهای مختلف در آژانس بین المللی انرژی اتمی یکی از اصلی ترین دلایل عدم اجازه کارشناسان به بازدید از دو سایت اتمی ایران است که در آنها ظن وجود مواد هسته ای اعلام نشده مطرح شده است.

به گزارش اسپوتنیک، آقای اولیانوف در صفحه توییتر خود نوشت: "مشکلات در رابطه با دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به دو سایت در ایران ، که ممکن است 20 سال پیش در انها فعالیت هسته ای اعلام نشده انجام شده باشد ، عمدتا به دلیل عدم وجود مقررات روشن درآژانس بین المللی انرژی هسته ای  در زمینه چگونگی استفاده از اطلاعات خارجی است."

انتقاد روسیه از انتشار گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره  ایران - اسپوتنیک ایران
انتقاد روسیه از انتشار گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران

وی همچنین افزود که طرف روسی مدت هاست که پیشنهاد تدوین چنین مقرراتی را  مطرح می کند.

خبرگزاری های غربی 5 ژوئن گزارشی از آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد وضعیت بازرسی های هسته ای در ایران منتشر کردند. خبرگزاری فرانسه اطلاع داد ذخایر اورانیوم غنی شده ایران تقریباً هشت برابر از حد مجاز طبق توافق هسته‌ای 2015 (برجام) فراتر رفته است. این خبرگزاری همچنین به خاطر این واقعیت که ایران هنوز اجازه نمی دهد کارشناسان به دو سایت که در آنها  ظن وجود مواد هسته ای اعلام نشده مطرح شده، ابراز "نگرانی عمیق" کرد. . به گزارش رویترز ، در این گزارش از ایران خواسته شده است " همکاری کامل با آژانس انرژی هسته ای از جمله فراهم آوردن امکان دسترسی به این سایت ها را بلافاصله آغاز کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала