مشاغل کاذب در فضای مجازی با درآمدهای میلیونی +عکس

© AP Photo / Amr Alfikyتلاش برخی از نهادها در ایران برای فیلتر اینستاگرام
تلاش برخی از نهادها در ایران برای فیلتر اینستاگرام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایجاد فضای کار در رسانه‌های اجتماعی فرصتی برای درآمدزایی و درآمدهای هنگفت مشاغل کاذب فراهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، با گسترش فضای مجازی و فراهم شدن عرصه‌ی کسب و کار از این طریق، مشاغلی کاذب نیز با درآمدهای میلیونی ایجاد شده است که هر روزه بیش از پیش نقش خود را پر رنگ‌تر می‌کنند.
این مشاغل با نام‌هایی همچون «سین کار» تمام وقت برای بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان صفحات مختلف، «کپشن نویس» برای نوشتن کپشن بسیاری از پست‌های اینستاگرامی چهره‌های شناخته شده و سلبریتی‌ها، «فحش نویس» که به شخصیت‌های مطرح و سلبریتی‌ها فحش می‌دهند، «تیم‌های هشتگ زن» که به صورت گروهی با اهداف خاصی در شبکه‌های اجتماعی و به‌ خصوص توییتر هشتگ‌ می‌زنند و تلاش می‌کنند یک هشتگ یا یک ماجرا هرچه بیشتر دیده شود، «کانال عکس و استوری» که در این کانال‌های تلگرامی با قرار دادن عکس‌هایی از غذا، رستوران، مراجعه به دکتر و حتی عکس سرم در درمانگاه، استوری‌های افراد متقاضی را تامین می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by اخبار ایران (@newsiran) on

کاربران با نظرات متفاوت در این باره اظهارنظر می‌کنند. جمعی از کاربران کار این افراد را با یک کارگر یا کارمند مقایسه می‌کنند و این سبک را کارها را بسیار زشت و ناپسند می‌خوانند. جمعی دیگر به صورت جدی تمایل دارند با چنین گروه‌هایی همکاری کنند و به دنبال یافتن راهی برای آشنایی با این افراد و همکاری با آنها هستند‌. بسیاری از کاربران با کنایه و تمسخر عنوان می‌کنند که اگر اینستاگرام فیلتر شود افراد زیادی بیکار می‌شوند. این کاربران همچنین عنوان می‌کنند جالب است که بسیاری از این افراد با هویت واقعی خودشان کار می‌کنند و حتی آی دی فیک هم ندارند.

View this post on Instagram

A post shared by مشاوران کسب و کار (@business_consultation) on

برخی دیگر از کاربران نیز به روش‌های مختلفی از جمله این مشاغل کاذب که مردم در ایران با توجه به سخت‌تر شدن زندگی برای کسب درآمد پیش می‌گیرند اشاره می‌کنند و معتقدند این روش درآمدزایی شاید امروز گره‌ای از زندگی این افراد باز کند اما در آینده آنان را گرفتارتر از قبل خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала