دستور روحانی به همتی در خصوص پیگیری مطالبات ایران از کره جنوبی

© Photo / President of the Islamic Republic of Iran websiteدستور روحانی به همتی در خصوص پیگیری مطالبات ایران از کره جنوبی
دستور روحانی به همتی در خصوص پیگیری مطالبات ایران از کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ‌جمهور ایران دستورات لازم برای پیگیری مطالبات بانک مرکزی از کره جنوبی را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسن روحانی، رئیس ‌جمهور ایران در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی از اقدام کره جنوبی در مسدود سازی منابع بانک مرکزی ایران در تبعیت از سیاستهای دولت آمریکا و در چارچوب اعمال فشار حداکثری بر تهران انتقاد نموده و به رئیس کل بانک مرکزی دستور داد با همکاری وزارت امور خارجه موضوع را از طریق سیاسی دوجانبه و مسیر حقوقی و نهادهای مالی و مجامع بین المللی مورد پیگیری قرار دهد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران
انتقاد تند همتی از کره جنوبی در مصاحبه با بلومبرگ

روحانی تصریح کرد: ممانعت کره جنوبی در استفاده ایران از منابع بانک مرکزی برای خرید کالاهای اساسی، دارو و اقلام انسان دوستانه هرگز پذیرفتنی نیست و انتظار داریم دولت کره جنوبی هرچه سریعتر این محدودیت را برطرف کند.

همتی نیز در این گفت‌وگو از "روند مثبت تأمین ارز کالاهای اساسی، دارو و سایر کالاهای ضروری و مواد اولیه واحدهای تولیدی" گزارشی ارائه نموده و اعلام کرد با مهلتی که به صادرکنندگان برای برگشت ارز تا پایان تیرماه داده شده، روند برگشت سرعت گرفته است وطی چند هفته آینده شرایط تأمین ارز بسیار بهتر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین محور‌های اصلی پیشنهاد این بانک برای نحوه تأمین مالی غیر تورمی پروژه‌های مهم وزارت نفت را به روحانی ارائه کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала