تشکر نتانیاهو از ترامپ برای تحریم دیوان بین‌المللی کیفری

© REUTERS / Jonathan Ernstبنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل از دونالد ترامپ و دولت آمریکا بابت تحریم اعضای دیوان بین‌المللی کیفری تشکر نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از دونالد ترامپ و دولت آمریکا بابت تحریم اعضای دیوان بین‌المللی کیفری تشکر نمود.

وی گفت:« می خواهم از رئیس جمهور ترامپ به خاطر وضع تحریم‌ها علیه دیوان بین‌المللی کیفری که یک سازمان فاسد و به شکار «جادوگران در رابطه با اسرائیل و ایالات متحده» مشغول است تشکر کنم».

ترامپ: شهر سیاتل به تصرف تروریست های داخلی در آمده است - اسپوتنیک ایران
ترامپ: شهر سیاتل به تصرف تروریست های داخلی در آمده است

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ( 11 ژوئن) با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه «دیوان بین‌المللی کیفری» را صادر کرد. ترامپ این مجوز را به دلیل تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جرائم آمریکا در افغانستان اعمال کرده است.

این فرمان اجرایی به وزیر خارجه آمریکا اجازه می‌دهد با مشورت وزیر خزانه‌داری دارایی‌های شماری از کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری را که در تحقیقات از جنایات جنگی آمریکا در افغانستان نقش دارند مسدود کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: «دیوان بین‌المللی کیفری حقی برای تحقیق از سربازان ما در افغانستان ندارد و ما عضو اساسنامه رم نیستیم».

شایان ذکر است که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که تلاش‌های دیوان بین‌المللی کیفری برای تحقیق از سربازان آمریکایی انطباقی با قوانین بین‌المللی ندارد. ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا هم ادعا کرد که آمریکا اطلاعات موثقی درباره فساد در دیوان بین‌المللی کیفری در اختیار دارد. او همچنین روسیه را به دخالت در امور این دیوان متهم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала