آمریکایی ها ده ها کامیون سوخت را قاچاقی از سوریه به عراق بردند

© AFP 2023 / Delil Souleimanآمریکایی ها ده ها کامیون سوخت را قاچاقی از سوریه به عراق بردند
آمریکایی ها ده ها کامیون سوخت را قاچاقی از سوریه به عراق بردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع محلی سوریه از قاچاق کاروانی متشکل از ده ها کانتینر و کامیون حمل سوخت به داخل عراق توسط نیروهای مسلح آمریکا خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، این منابع گفتند که این کاروان متشکل از 50 کامیون و کانتینر آمریکایی بودند که از طریق گذرگاه الولید در حومه العربیه به داخل عراق قاچاق شدند.

به گفته منابع محلی این کامیون ها حامل مواد سوختی بودند که نیروهای آمریکایی از میادین نفتی اشغال شده در چند منطقه از "جزیره سوریه" به سرقت برده اند.

تلاش ناموفق آمریکایی ها برای جلوگیری از حرکت گشتی ارتش روسیه در سوریه + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
تلاش ناموفق آمریکایی ها برای جلوگیری از حرکت گشتی ارتش روسیه در سوریه + ویدئو

نیروهای آمریکایی طی ماه های گذشته هزاران کامیون اسلحه و مهمات و تجهیزات لجستیکی را از طریق گذرگاه های مرزی به منظور تقویت حضور غیر قانونی خود در منطقه جزیره سوریه (بدون داشتن مچوز از دمشق) ، وارد استان حسکه سوریه کرده اند.

ژنرال کنت فرانک مک کنزی، فرمانده  ستاد مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده اعلام کرد : ما برای نگهداری از تجهیزات نفتی در راستای کمک به نیروهای دموکراتیک سوریه و استفاده آنها حضور داریم و به آنها کمک می ‌کنیم تا از این راه درآمد کسب کنند.

وی در سخنان خود در اندیشکده حکومتی آمریکایی "بنیاد خاورمیانه"، نفت و داعش را دو عامل حضور نظامی نیروهای آمریکایی در خاک سوریه دانست و افزود هرگونه خروج از سوریه "در نهایت یک تصمیم سیاسی خواهد بود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала