خروج تعدادی از سربازان ائتلاف آمریکایی از عراق

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Master Sgt. Andy Dunawayخروج تعدادی از سربازان ائتلاف آمریکایی از عراق
خروج تعدادی از سربازان ائتلاف آمریکایی از عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا امروز( پنج شنبه) از خروج ۱۲۰۰ تن از نظامیان خود از عراق پس از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مایلز کاگینز، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش گفت: ائتلاف بین‌المللی دارای مشاوران نظامی است که از طریق برنامه‌ریزی‌های سطح بالا در عملیات و هماهنگی در زمینه حملات هوایی، مشارکتی و اطلاعاتی  به نیروهای عراقی کمک می‌کنند تا آنها اطلاعاتی از منابع انسانی داشته باشند.

وی گفت، پس از موفقیت نیروهای عراقی، بیش از ۱۲۰۰ نیروی ائتلاف از جمله ۸۰۰ تن از ایالات متحده به کشورهایشان اعزام شدند.

کاگینز افزود: ائتلاف بین‌المللی اکنون در مکان‌های کمتری فعالیت دارد و در مقایسه با پایگاه‌هایی در کرکوک، غرب القیاره، موصل و قائم در پایگاه‌های کوچک‌تری فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این نیروها دیگر به عراق باز نخواهند گشت ، متخصصانی در زمینه آموزش از  سایر کشورها مانند نروژ، اسپانیا، فنلاند، آلمان و ایتالیا نیز به دلیل کرونا به کشورهای خود بازگشتند و آنها هستند.

ائتلاف فتح: اخراج واشنگتن از عراق باید هدف اصلی باشد - اسپوتنیک ایران
ائتلاف فتح: اخراج واشنگتن از عراق باید هدف اصلی باشد

وی گفت، ائتلاف با پنج میلیارد دلار به حمایت نظامی از نیروهای امنیتی با سلاح و مهمات پرداخت و گفتگوهای اخیر با دولت عراق مجددا اهمیت ادامه کمک‌های نیروهای ائتلاف در مبارزه با داعش و نابودی آن را مورد ارزیابی قرار داد.

کاگینز توضیح داد: داعش توسط نیروهای عراقی و با حمایت ائتلاف که بنا به درخواست دولت بود شکست خورد و مشارکت بین دولت عراق و ائتلاف بین المللی بسیار قوی است.

سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش با اشاره به اینکه آمریکا دارای روابط اقتصادی و فرهنگی با عراق است خاطرنشان کرد: عراق نه تنها به لحاظ منطقه‌ای بلکه در سطح جهان کشوری مهم است و روابط آمریکا در ائتلاف بین المللی بیش از یک رابطه نظامی برای از بین بردن داعش است و ایالات متحده روابط خود با این کشور را ارج می‌نهد.

وی گفت: ائتلاف بین المللی در پایگاه‌های (عین السد ، اربیل و التاجی) حضور دارد و ما باید از نظر سامانه های دفاعی برای حمایت و مقابله با هر گونه خطری به ویژه داعش هماهنگ شویم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала