توصیه کره شمالی به امریکا: در روابط دو کره دخالت نکنید!

© Sputnik / Ilya Pitalevتوصیه کره شمالی به امریکا: در روابط دو کره دخالت نکنید!
توصیه کره شمالی به امریکا: در روابط دو کره دخالت نکنید! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کوون جئونگ گون ، رئیس اداره امور امریکا در وزارت خارجه کره شمالی اظهار داشت كه روابط بین کره ای از ابتدا تا انتها یک موضوع داخلی کره شمالی است و بهتر است ایالات متحده از توصیه های خود را برای خود نگاه داشته و به فکر مشکلات داخلی خود باشد.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری دولتی کره شمالی اطلاع داده است.

پیش از این ، ایالات متحده اظهار داشته بود  که از تصمیم کره شمالی برای خاتمه گفتگو با کره جنوبی دلسرد شده شده و از پیونگ یانگ  را به احیای "دیپلماسی و همکاری" را  فرا خوانده بود.

کوون جئونگ گون سخنان آمریکایی ها در اینباره را که آنها از پیشرفت روابط بین دوکره و درخواست های آنها برای بازگشت به همکاری های بین دو کره حمایت می کنند "مزخرف" و "کلاهبرداری" خواند و همچنین به ایالات متحده توصیه کرد به فکر مشکلات داخلی خود باشد.

کره شمالی   - اسپوتنیک ایران
قطع خطوط نظامی بین کره شمالی و کره جنوبی

کوون جئونگ گون گفت: "نگاه کردن  به رفتارهای دو پهلوی آمریكا که هر كاری را انجام می دهد تا مانع از پیشبرد روابط بین دو كره شود، تهوع آور است".

وی همچنین خاطرنشان كرد كه آمریكا و کره شمالی بدون این هم چیزهای زیادی برای "تسویه حساب  كردن" دارند و به این دلیل واشنگتن نباید خود را "پدربزرگ" كره جنوبی وانمود کرده و "عصبانیتی را برای دیگران در نظر گرفته شده به سوی خود سوق دهد."

این دیپلمات کره شمالی گفت:" روابط بین دو کره از ابتدا تا انتها مسئله داخلی ملت ما است و هیچ کس حق ندارد از آنها انتقاد کند ... اگر ایالات متحده نمی خواهد چیزی وحشتناک را تجربه کند ، بهتر است دهانش را ببندد و و اول به امور داخلی خود رسیدگی کند. این با منافع ایالات متحده مطابقت داشته و برای برگزاری بدون مشکل  انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور مفید خواهد بود. "

یادآور می شود اخیراً روابط دو کره به خاطر پخش اوراق تبلیغاتی در کره شمالی که توسط فراریان از این کشور از خاک کره جنوبی صورت می گیرد، رو به تیرگی گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала