سازمان بهداشت جهانی: 400 هزار نفر بر اثر کرونا در جهان درگذشتند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان بهداشت جهانی: 400 هزار نفر بر اثر کرونا در جهان درگذشتند
 سازمان بهداشت جهانی: 400 هزار نفر بر اثر کرونا در جهان درگذشتند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی مرگ بیش از 400 هزار نفر را در سراسر جهان بر اثر ویروس کرونا را تأیید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد کشته شدگان ناشی از بیماری کووید 19 به 404396 نفر رسیده است. سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود که کشورها بیش از هفت میلیون مورد ابتلا به این ویروس را گزارش داده اند.

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره فاجعه غذایی بیماری کرونا  - اسپوتنیک ایران
هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره فاجعه غذایی بیماری کرونا

براساس اعلام دانشگاه جان هاپکینز ، 400 هزار کشته تا 7 ژوئن به ثبت رسیده است. در حال حاضر ، طبق برآوردهای پروژه بیش از 400 هزار نفر جان باخته اند.

همچنین ، سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان كرد كه علیرغم بهبود بیماری همه گیر در اروپا ، شاخص های جهانی رو به زوال است. به گفته پزشکان ، "اکنون بزرگترین تهدید حفظ ارامش پس از این بحران است".

ویروس کرونا در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و کمتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала