قالیباف: با یک برنامه ۵ ساله می‌توان مشکلات کشور را سر و سامان داد

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر قالیباف: با یک برنامه ۵ ساله می‌توان مشکلات کشور را سر و سامان داد
قالیباف: با یک برنامه ۵ ساله می‌توان مشکلات کشور را سر و سامان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس ایران معتقد است که با یک برنامه ۵ ساله می‌توان مشکلات این کشور را سر و سامان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: در شرایطی مجلس یازدهم شکل گرفت که در حوزه بین الملل امروز آمریکای جنایتکار در اوج رفتار خشونت آمیز و تهاجمی با ملت ایران قرار دارد که نمونه بارز آن شهادت سردار سلیمانی به دست آمریکایی‌هاست که اوج عناد خود با ملت ایران را نشان می‌دهد.

چهار حکم قالیباف برای تغییر در مجلس - اسپوتنیک ایران
چهار حکم قالیباف برای تغییر در مجلس

قالیباف بیان داشت: در دفاع مقدس و پس از آن افرادی نظیر حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر باورها و سنت‌های الهی ماموریت خود را به خوبی انجام دادند و منشا برکات فراوان شدند، اما متاسفانه در برخی مقاطع در اداره اجرایی کشور از سنت‌های الهی فاصله گرفتیم که نمونه آن را می‌توان در وضعیت امروز فرهنگ و اقتصاد کشور دید.

رئیس مجلس ایران گفت: با شناختی که در این سالیان در حوزه اجرا دارم می‌گویم ما در خیلی از حوزه‌ها نیاز به قانون جدید نداریم بلکه باید قانون به درستی اجرا شود. باید قوانین مبتنی بر شرایط موجود کشور، قابلیت اجرایی شدن داشته باشد. مجلس در حوزه تقنین دارای ایراداتی است و باید تحول را از درون خود مجلس شروع کنیم.

وی افزود: مصمم هستیم اولویت مجلس را از تقنین به نظارت تغییر دهیم؛ چراکه در بسیاری از موارد نیازی به قانون جدید نداریم و با نظارت دقیق مشکلات در حوزه اجرا حل و اعتماد مردم هم به نظام بیشتر می‌شود.

قالیباف در پایان تصریح کرد: باید تلاش کنیم مشکلات را حل کنیم و با همه تجربیاتی که دارم معتقدم مشکلات را می‌توان در یک برنامه ۵ ساله البته با اصلاح مدیریت سروسامان داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала