برایان هوک: اختلافات آمریکا و اروپا بر سر مسئله ایران تاکتیکی است

© AP Photo / Cliff Owenبرایان هوک: اختلافات آمریکا و اروپا بر سر مسئله ایران تاکتیکی است
برایان هوک: اختلافات آمریکا و اروپا بر سر مسئله ایران تاکتیکی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد که اختلاف دولت متبوعش با کشورهای اروپایی بر سر مسئله تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نه یک اختلاف ذاتی و راهبردی، بلکه یک اختلاف «تاکتیکی» است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، شبکه خبری الجزیره، «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری تأکید کرد که اختلاف واشنگتن با دولت‌های اروپایی بر سر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نه یک اختلاف ذاتی و راهبردی، بلکه یک اختلاف تاکتیکی است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
پاسخ محکم و شکننده موسوی به برایان هوک

برایان هوک با اعلام اینکه واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، اظهار داشت: «ایران در این قضیه از حمایت بین‌المللی برخوردار نیست. اختلاف ما با برخی کشورها [مشخصاً کشورهای اروپایی] در این زمینه یک صرفاً تاکتیکی است و نه ذاتی و راهبردی.»

وی در ادامه افزود: «روسیه و چین می‌خواهند به ایران سلاح بفروشند و به همین دلیل تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، از نظر آنها گزینه مناسبی نیست. حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران گفته است که تمدید نشدن تحریم‌های تسلیحاتی یک پیروزی برای این کشور خواهد بود.»

وی افزود: «ما می‌خواهیم تحریم‌های بین‌المللی که به موجب توافق هسته‌ای به حالت تعلیق درآمدند دوباره برقرار شود. توافق هسته‌ای با ایران مقوله‌ای مجزا از قطعنامه 2231 شورای امنیت است.»

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала