بازداشت رهبر «کوکلاکس‌کلان‌ها» به اتهام حمله خودرویی به معترضان

© Photo / Daniel Imfeldخودروی پلیس آمریکا
خودروی پلیس آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نتیجه این حمله در ایالت ویرجینیا، یک نفر مصدوم شد.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از نشریه «Henrico Citizen»، رهبر «کوکلاکس‌کلان‌ها» به اتهام حمله خودرویی به معترضان علیه مرگ جورج فلوید در ایالت ویرجینیا بازداشت شد.

در ادامه اعتراضات سراسری علیه خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا، فردی با خودرو به سمت معترضان حمله ور شده و سپس شروع به تیراندازی کرد، بر اثر این تیراندازی یک نفر زخمی شد.

یک مرد سفیدپوست ۳۶ ساله در ایالت ویرجینیا که با خودرو به میان معترضان جنبش «جان سیاهان مهم است» رانده بود به اتهام حمله بازداشت شد. تحقیقات درباره احتمال جرم ناشی از «نفرت نژادی» هم درباره او آغاز شده است.

​دادستان‌ها می‌گویند هری راجرز، ۳۶ ساله، عمدا به میان معترضان در ناحیه هنریکو ایالت ویرجینیا رانده است. او هشتم ژوئن، به دادگاه ناحیه هنریکو در حومه شهر ریچموند برده شد و اتهاماتش برشمرده شد. در جریان این اقدام او تنها یک نفر در صحنه آسیب دید اما همانجا سرپایی مداوا شد و به گفته مقام‌ها آسیب جدی ندیده است.

هری راجرز خود را دبیر انجمن کوکلاکس‌کلان‌های ویرجینیا معرفی کرده که به گفته رسانه‌های آمریکا بالاترین رتبه در این گروه و در میان رهبران این ک‌.ک‌.ک که در داخل زندان نیستند محسوب می‌شود.

تظاهرات ضدنژادپرستی در نقاط مختلف آمریکا از دو هفته گذشته و پس از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که زیر زانوی یک افسر پلیس شهر مینیاپولیس جان داد، آغاز شده و گسترش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала