گشت زنی هواپیمای آمریکا اطراف پایگاه های روسی در سوریه

CC BY-SA 2.0 / aceebee / Boeing P-8A Poseidonگشت زنی هواپیمای آمریکا اطراف پایگاه های روسی در سوریه
گشت زنی هواپیمای آمریکا اطراف پایگاه های روسی در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیما ضد زیردریایی گشتی نیروی دریایی ایالات متحده عملیات شناسایی جدیدی را در نزدیکی پایگاههای روسی در سوریه انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه، هواپیمای گشتی پوزیدون نیروی دریایی ایالات متحده پرواز دیگری را برای شناسایی طولانی در نزدیکی سواحل سوریه انجام داد و پایگاه هوایی روسیه حیمیم و پایگاه لژستیکی آماد و پشتیبانی نیروی دریایی روسیه در بندر طارطوس را رصد کرد.

رهگیری بمب افکن آمریکایی توسط جنگنده های روسی+ویدئو - اسپوتنیک ایران
رهگیری بمب افکن آمریکایی توسط جنگنده های روسی+ویدئو

به گفته منابع اطلاعات هوایی غربی، یک هواپیمای شناسایی نیروی دریایی آمریکایی، که از پایگاه هوایی سیگونلا در جزیره سیسیل ایتالیا به پرواز درآمد، حدود یک ساعت و نیم در نزدیکی سوریه در حال گشت زنی بود.

در منطقه پایگاه های روسی حیمیم و طارطوس، این هواپیما از فاصله 40-50 کیلومتری به ساحل سوریه نزدیک شد. این پرواز در ارتفاع 6 هزار متری بالاتر از آبهای بین المللی دریای مدیترانه انجام شد. پروازهای مشابهی طی دو هفته گذشته شش بار از جمله در تاریخ 3، 25، 26، 27، 28 و 30 ماه مه ثبت شده است.

گزارش شده است که در تاریخ 26 ماه مه، دو جنگنده روسی برای رهگیری هواپیمای شناسایی نیروی دریایی آمریکایی از پایگاه هوایی حیمیم هنگام ورود پوزیدون به پایگاههای روسی پرواز کردند. فرماندهی ناوگان عملیاتی ششم نیروی دریایی آمریکا این رهگیری را ناامن خواند.

ناوگان عملیاتی آمریکا اعلام کرد: یكی دیگر از تعقیب نا امن روسیه از هواپیمای نیروی دریایی پوزیدون در فضای بین المللی بر فراز دریای مدیترانه صورت گرفت. ظاهراً این سومین مورد در دو ماه گذشته بوده است.

نیروی دریایی ایالات متحده سپس دو فیلم منتشر کرد که نشان می دهد چگونه جنگنده های روسی از نزدیک از هر دو طرف هواپیمای شناسایی نیروی دریایی آمریکا را همراهی می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала