ترامپ دستور خروج نیروهای گارد ملی از واشنگتن را صادر کرد

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ دستور خروج نیروهای گارد ملی از واشنگتن را صادر کرد
ترامپ دستور خروج نیروهای گارد ملی از واشنگتن را صادر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دستور آغاز روند خروج نیروهای گارد ملی از واشنگتن را صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دستور آغاز روند خروج نیروهای گارد ملی از واشنگتن، پایتخت ایالات متحده را صادر کرده است.

ترامپ در توئیتی نوشت: الآن به نیروهای گارد ملی دست دادم تا روند خروج از واشنگتن را آغاز کنند زیرا اوضاع تحت کنترل کامل قرار گرفته است. نیروهای گارد ملی به خانه هایشان خواهند رفت اما آنها در صورت لزوم ممکن است به سرعت بازگردند. شب گذشته تعداد اندکی تظاهرات کردند.

​لازم به ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید شهروند آمریکایی-آفریقایی به دست ماموران پلیس، در مینیاپولیس و برخی شهرهای دیگر اعتراضات و تظاهرات مردمی بر پا شد. در ویدئوی منتشر شده مربوط به صحنه برخورد پلیس با جورج فلوید نشان می دهد که ماموران پلیس به دست او دست بند زده اند و یکی از نیروهای پلیس نیز زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فشار می دهد، جورج فلوید نیز می گوید که نمی تواند نفس بکشد. در نهایت این اتفاق منجر به کشته شدن جورج فلوید می شود.

پیش از این و در پی تشدید اعتراضات آمریکایی‌ها به قتل جورج فلوید، جوان سیاه پوست آفریقایی - آمریکایی به دست پلیس این کشور، هزاران نیروی گارد ملی آمریکا در پایتخت این کشور به منظور محافظت از کنگره مستقر شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала