بازتاب گسترده کاربران به گریه‌‌های دختربچه سیاهپوستی که می‌گوید من زشت هستم +ویدئو

© AFP 2023 / Adriane Ohanesianتقویت موضع چین در آفریقا
تقویت موضع چین در آفریقا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گریه دختربچه‌ی سیاهپوستی که به خاطر تیره بودن پوستش می‌گوید من زشت هستم با واکنش‌های فراوان کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از گفت‌وگوی یک دختربچه‌ی سیاهپوست با مادرش در فضای مجازی منتشر می‌شود که در این ویدئو دختربچه‌ به خاطر سیاه پوست بودنش با ناراحتی می‌گوید که خیلی زشتم هستم و مادر با وصف زیبایی‌هایش قصد دارد دید او را تغییر اما این کودک همچنان گریه می‌کند و از سیاه پوست بودنش ناراحت است. این ویدئو با واکنش‌های بسیاری همراه بود و کاربران نظرات متفاوتی درباره نژادپرستی عنوان کردند.

View this post on Instagram

A post shared by we care about you! (@wcay.ir) on

غالب کاربران این کودک را بسیار زیبا و جذاب توصیف می‌کنند و عنوان می‌کنند این حقیقت تلخی‌ست که در این دنیا انسان‌ها همه را به یک چشم نگاه نمی‌کنند اما کاش روزی برسد که تبعیض نژادی وجود نداشته باشد که کودکی این چنین خود را به خاطر رنگ پوستش زشت بپندارد. این کاربران معتقدند همه رنگ‌ها و نژادها و مخلوقات خداوند زیبا هستند و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.
بسیاری دیگر از کاربران نیز بر همین باورند و معتقدند همه‌ی موجودات و خصوصا انسان‌ها هم زشتی دارند و هم زیبایی اما این تفکر و چگونگی نگاه ما به این مسائل است که دنیای اطرافمان را می‌سازد.

View this post on Instagram

A post shared by ஜ۩ اٌیٌدٌاٌ مٌوٌزٌیٌکٌ۩ஜ (@aidamuzic) on

گروهی از کاربران به واکنش مادر این کودک اشاره می‌کنند که چگونه برای تغییر نظر دخترش و متقاعد کردن او به زیبا بودنش تلاش می‌کند. این کاربران رفتار اطرافیان را در روحیه‌بخشی و دیدگاه افراد به زندگی و اعتماد به نفس آنان بسیار موثر می‌دانند، اما با این وجود چنین رفتارهای تحقیرآمیز و سراسر توهین را در دنیای واقعی و اطراف خود تایید می‌کنند که به وفور به چشم می‌خورد و معتقدند این رفتارها همچنان پابرجاست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала