پیش بینی جدید درباره آغاز موج دوم همه گیری کووید ـ 19

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonپیش بینی جدید درباره آغاز موج دوم همه گیری کووید ـ 19
پیش بینی جدید درباره آغاز موج دوم همه گیری کووید ـ 19 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آکیهیرو ساتو ، متخصص مشهور ژاپنی بیماریهای عفونی معتقد است در صورت آغاز موج دوم شیوع عفونت ویروس کرونا کووید ـ 19 ، که او آن را تقریباً اجتناب ناپذیر و حتمی ارزیابی می کند ، ممکن است موارد بیشتر ابتلا به این بیماری در مقایسه با موج حالت اول رخ دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این متخصص مشهور ژاپنی گفت: "تاکنون نتایج مثبت در آزمایش های آنتی بادی که در ژاپن و سایر کشورها انجام می شود ، بسیار اندک بوده است. این بدان معنی است که بقیه جمعیت یعنی  حدود 99٪ هنوز به هیچ شکلی به این بیماری مبتلا نشده اند. بنابراین ، ممکن است که تعداد مبتلایان در موج دوم شیوع کرونا بیشتر از موج اول باشد. هنگامی که 60٪ از مردم آنتی بادی داشته باشند ، موج جدید شیوع ترسناک و گسترده نخواهد بود و اما این زمان هنوز بسیار دور است."

برقراری دوباره ساعات منع آمد و شد در عربستان برای مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
برقراری دوباره ساعات منع آمد و شد در عربستان برای مبارزه با کرونا

در این میان ، او یکی از خطرات اصلی موج دوم را این می بیند که  ممکن است سیستم مراقبت های بهداشتی به موازات رشد سریع بیماری آماده پذیرش همزمان تعداد زیادی از بیماران نباشد و از جمله تعداد کافی دستگاه های تنفس مصنوعی برای بیمارن دچار حال وخیم وجود نداشته باشد

وی معتقد است تا  زمانی که واکسن آزمایش شده ای برای پیشگیری از کووید ـ 19 ساخته نشود" این احتمال وجود دارد که همه گیری بیماری کووید ـ19 به طور مداوم عود کند. ممکن است  نه تنها موج دوم بلکه امواج دیگر شیوع این بیماری رخ دهد  و ما دوره های متوالی خود انزوایی  و بازگشت به زندگی عادی در مواقع افت بیماری را از سر بگذرانیم."

براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تا به حال بیش از 6.5 میلیون مورد ابتلا به کرونا در جهان شناسایی شده و تقریبا 387 هزار نفر از مبتلایان جان باخته اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала