برقراری دوباره ساعات منع آمد و شد در عربستان برای مبارزه با کرونا

© AFP 2023 / STRINGERبرقراری دوباره ساعات منع آمد و شد در عربستان برای مبارزه با کرونا
برقراری دوباره ساعات منع آمد و شد در عربستان برای مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات عربستان سعودی پس از افزایش شدید تعداد موارد ابتلا به نوع جدید ویروس كرونا، دوباره و اینبار به مدت دو هفته، ساعات منع آمد و شد در جدّه بزرگترین شهر واقع درغرب این کشور برقرار کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان، سخنگوی وزارت کشور سعودی ضمن اعلام این خبر گفت: "انجام اقدامات محدود کننده برای مقابله با شیووع ویروس کرونا به مدت 15 روز و از روز شنبه در جده از سرگرفته می شود می شود. منع آمد و شد از 3 بعد از ظهر تا 6 صبح و همچنین ممنوعیت نماز جماعت در مساجد از جمله  این اقدامات است." .

در اواخر ماه مه مقامات عربستان ساعات منع آمد و شد را که از ماه مارس در این کشور وجود داشت ، لغو کرده و برگزاری مراسم عبادی در مساجد و کار شرکت ها در سراسر این کشور غیر از شهر مکه از سر گرفته شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت عربستان سعودی در روز جمعه ، ، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور پس ابتلای 2591 نفر فقط طی یک روز از 95.7 هزار نفر فراتر رفت. تعداد موارد فوتی در این کشور 642 نفر است.

ثبت 9800 مورد جدید ابتلا به کرونا در هند - اسپوتنیک ایران
ثبت 9800 مورد جدید ابتلا به کرونا در هند

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و کمتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала