واکنش وزارت خارجه ایران به بیانیه‌ اخیر وزیر امور خارجه فرانسه

© Sputnik / Shiva Abshenasواکنش وزارت خارجه ایران به بیانیه‌ اخیر وزیر امور خارجه فرانسه
واکنش وزارت خارجه ایران به بیانیه‌ اخیر وزیر امور خارجه فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از مقامات کشور فرانسه خواست به دخالت در امور داخلی ایران خاتمه دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به بیانه اخیر ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص آزادی فریبا عادلخواه واکنش نشان داد.

ژان- ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه  - اسپوتنیک ایران
احتمال پیچیده شدن روابط ایران و فرانسه

موسوی بیان داشت: همانطور که بارها گفته‌ایم، موضوع شهروند ایرانی خانم عادلخواه مشمول یک فرآیند مستقل و عادلانه قضایی بوده است. ایشان متناسب با جرمی که مرتکب شده اند محکوم و در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: فشارهای سیاسی و به راه اندازی پویش های تبلیغاتی، حتما نمی تواند در اجرای حکم اختلال ایجاد کند. امیدواریم مقامات فرانسوی متوجه این موارد باشند و به دخالت در امور داخلی کشورمان خاتمه دهند.

پیش از این، وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام داشت: امروز من یکبار دیگر به صورت رسمی از طرف فرانسه می‌خواهم که ایران خانم عادلخواه را آزاد کند. ادامه این وضعیت تأثیری منفی بر روابط دو جانبه فرانسه و ایران داشته و فقط منجر به کاهش اعتماد میان دو کشور می‌شود.

فریبا عادلخواه، پژوهشگر مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس پو)، در یکی از سفرهای خود به ایران به اتهام جاسوسی بازداشت و بعد از محاکمه به شش سال زندان محکوم شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала