تظاهرات گسترده مردم اسرائیل علیه سیاست های نتانیاهو+ویدیو

© AFP 2023 / Gali Tibbonتظاهرات گسترده مردم اسرائیل علیه سیاست های نتانیاهو+ویدیو
تظاهرات گسترده مردم اسرائیل علیه سیاست های نتانیاهو+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تظاهراتی با شعار "نتانیاهو جامعه اسرائیل را نابود می کند" در تل‌آویو برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جروزالم‌پست، حدودهزار نفر از ساکنان تل‌آویو شامگاه پنجشنبه با تجمع در میدان رابین، به سیاست های نتانیاهو موسوم به "قانون ویروس کرونا" اعتراض و آن را محکوم کردند.

این تظاهرات توسط جنبش "پرچم های سیاه" با شعار "نتانیاهو جامعه اسرائیل را نابود می کند" برگزار شد و به درگیری با پلیس ختم شد. معترضان بر این باورند که قانون جدید شرایط اضطراری کرونا با هدف فرار نتانیاهو از مسئولیت فساد اداری طراحی شده است. آنها همچنین تردد در دو خیابان شهر را مسدود کرده و شروع به پرتاب بطری های رنگی به داخل اتومبیل های عبوری کردند. پلیس اسرائیل 12 نفر از معترضان را به جرم حمله به پلیس و پرتاب بطری های حاوی رنگ بازداشت کرد.

حدود یک ماه پیش نیز چند هزار نفر از ساکنان تل‌آویو علیه ائتلاف نتانیاهو به عنوان رئیس حزب لیکود با «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید برای تشکیل کابینه ائتلافی، تظاهرات کردند. اخیرا در اسرائیل چهار موج اعتراضی شکل گرفته است که شامل موج همبستگی با جورج فلوید مرد سیاهپوستی که توسط پلیس آمریکا کشته شد، موج اعتراضی به کشتن شدن یک فلسطینی مبتلا به اوتیسم توسط پلیس اسرائیل، موج اعتراضی علیه سیاست های نتانیاهو موسوم به "قانون ویروس کرونا" و موج اعتراضی نسبت به الحاق کرانه باختری به اسرائیل.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала