روش جدید جستجوی حیات در مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی

© Photo / NASA / JPL / UArizonaروش جدید جستجوی حیات در مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی
روش جدید جستجوی حیات در مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان روس روش جدید جستجوی حیات در مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی را طرح‌ریزی نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل پاناسیوک،  نایب رئیس کمیته بین المللی تحقیقات فضایی و مدیر موسسه تحقیقات فیزیک هسته ای "اسکوبلتسین" ، وابسته به  دانشگاه دولتی مسکو ضمن اعلام این مطلب گفت در این روش از اسکن لیزری برای مطالعه سطح سیارات  از فضاپیما یا ایستگاه فرود استفاده می شود".

این دانشمند روس گفت: "بر اساس روش پیشنهادی زیست شناسان دانشگاه ما ، روش اندازه گیری و ابزاری برای تعیین قابلیت بقای میکروارگانیسم ها در فضای کیهانی ارائه شده است. این روش بر اساس تشعشعات   فلورسنتی اشیای بیولوژیکی دارای اندازه میکروسکوپی پس از پرتوافکنی بر آنها با اشعه لیزر استوار شده است. با توجه به ویژگی های تشعشعات فلورسنتی حاصله می توان قضاوت کرد که آیا حیات در سیاره  مورد مطالعه وجود دارد یا خیر. "

آیا در مریخ موجودات زنده وجود دارند؟ - اسپوتنیک ایران
آیا در مریخ موجودات زنده وجود دارند؟

وی افزود به این شکل ما می توانیم، سیاره مورد نظر را از فاصله دهها و صدها  کیلومتری مورد مطالعه قراردهیم . اما این روش اجازه میدهد که آثار زندگی را فقط در سطح سیاره کشف کرد، اما چگونگی وضع زندگی در زیرسطح  آنرا نمی توانیم بررسی کنیم.

میخائیل پاناسیوک همچنین اطلاع داد توافق نامه ای با شرکای ایتالیایی امضا شده که آنها نیز مشغول جستچوی  علایم حیات در سیارات دیگر با روشی متفاوت اما شبیه روش مورد استفاده دانشمندان روس هستند. آنها کاوشگر خود را با پشتیبانی آژانس فضایی اروپا در ماه ژوئیه به فضا پرتاب می کنند. پس از آن ، دانشمندان ایتالیا و روسیه در نظر دارند یک ماهواره مشترک از نوع  CubeSat 3U یا 6U ساخته و در آن دستگاه های روسی و ایتالیایی نصب کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала