جدیدترین آمار کرونا در هند: بیش از 9 هزار و 800 نفر مبتلا طی 24 ساعت اخیر

© AFP 2023 / Arun Sankarجدیدترین آمار کرونا در هند: بیش از 9 هزار و 800 نفر مبتلا طی 24 ساعت اخیر
جدیدترین آمار کرونا در هند:  بیش از 9 هزار و 800 نفر مبتلا طی 24 ساعت اخیر  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت هند طی 24 ساعت گذشته 273 نفر به علت ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان‌ باخته‌اند و بیش از 9 هزار و 800 مورد ابتلای جدید شناسایی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق ارقام منتشره از سوی وزارت بهداشت هند، طی شبانه روز اخیر در این کشور بیش از 9 هزار 800 نفر به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند و به این ترتیب شمار مبتلایان کرونا در هند به 226 هزار و 770 نفر رسیده است.

روز گذشته این وزارتخانه شمار مبتلایان ویروس کرونا را به 216 هزار و 919 نفر اعلام کرده بود.

وزارت بهداشت هند می‌گوید که 101 هزار و 960 نفر در سراسر کشور تحت درمان قرار دارند و همچنان 109 هزار و 461 نفر از مبتلایان بهبود یافته اند . این بیماری همه‌گیر در هند تا به حال جان 6 هزار و 348 نفر (273 نفر در روز) را گرفته است.

کرونا؛ سوئد چه راهی انتخاب کرده است؟   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کرونا؛ سوئد چه راهی انتخاب کرده است؟

وزارت کشور هند قبلاً از تمدید رژیم انزوا در مناطق شیوع ویروس کرونا تا 30 ژوئن و کاهش محدودیت ها در مناطقی خبر داده بود که در آنها  تعداد موارد ابتلا به این بیماری حداقل باشد. وزارت کشور هند همچنین سه مرحله از خروج از حالت انزوا و رفع محدودیت ها را مشخص کرد. در مرحله اول که از 8 ژوئن آغاز می شود ، معابد ، هتل ها ، رستوران ها و مراکز خرید بازگشایی می شوند. در مرحله دوم که از ماه ژوئیه آغاز می شود ، کار مدارس و مؤسسات آموزشی با توافق با مقامات محلی مجاز خواهد بود. در مرحله سوم رفع محدودیت ها که تاریخ آغاز ان هنوز تعیین نشده ، پروازهای بین المللی  و  کار مترو ، سالن های سینما ، استخرهای شنا ، تئاترها ، کافه ها از سر گرفته می شود و برگزاری جلسات بزرگ مجاز خواهد بود.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ، تعداد موارد ابتلا به کووید ـ 19در سرتاسر جهان از 6.4 میلیون نفر فراتر رفته است و  بیش از 380 هزار نفر از مبتلایان جان باخته اند.

بیشترین موارد ابتلا در آمریکا (3،022،824 نفر) است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و کمتر  از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала