ابراز آمادگی یونان در صورت درگیری نظامی با ترکیه

© Fotolia / djamaابراز آمادگی یونان در صورت درگیری نظامی با ترکیه
ابراز آمادگی یونان در صورت درگیری نظامی با ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکوس پانایوتوپولوس وزیر دفاع یونان اعلام کرد کشور وی آماده است در صورت انجام تحریکات از سوی ترکیه، برای دفاع از حق حاکمیت و استقلال خود از جمله اقدامات نظامی علیه آنکارا انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر دفاع یونان این مطلب را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی استار اعلام کرد.

به گفته وی ، وزارت دفاع یونان افزایش تحریکات ترکیه در زمان اخیر  را مشاهده می کند.

وزیر دفاع یونان خاطرنشان کرد : "رفتار ترکیه اخیراً بسیار ستیزه جویانه  بوده است. من معتقدم که تنها راه یونان برای مقابله با چنین رفتاری که در مجموع در راستای تجاوز کاری است ، از یک سو استفاده از تمام سلاح های دیپلماتیک و از سوی دیگر افزایش قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح خود است".

کم مانده بود جنگنده های یونان و ترکیه به یکدیگر برخورد کنند + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
کم مانده بود جنگنده های یونان و ترکیه به یکدیگر برخورد کنند + ویدئو

وقتی از وی سؤال شد که آیا یونان برای راه حل نظامی برای درگیری آماده است ، پانایوتوپولوس پاسخ داد: "درست است!"

وزیر دفاع یونان گفت گفت: " ما برای روبرو شدن با هر شرایطی از جمله البته درگیری نظامی  آماده می شویم. ما این را نمی خواهیم اما مایل هستیم این مسئله را روشن کنیم که ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از حقوق استقلال خود تا حد ممکن محافظت کنیم." .

چند روز پیش ، یک روزنامه دولتی ترکیه درخواست های دریافت مجوز برای امتشاف و استخراج نفت و گاز از سوی یک شرکت نفتی دولتی ترکیه در منطقه ای در نزدیکی جزایر یونان را منتشر کرد. وزیر امور خارجه یونان ، نیکوس دندیاس ، روز دوشنبه اظهار داشت که ترکیه در تلاش است تا حق حاکمیت یونان را غصب  کند و خواستار صدور مجوزبرای  اکتشاف نفت و گاز در فلات قاره یونان است کیوریاکوس میتسوتاکیس،  نخست وزیر یونان ، در تاریخ 3 ژوئن در رابطه با "تحریکات ترکیه" نامه ای به رهبری اتحادیه اروپا ارسال کرد.

یونان اظهار داشت که تشدید احتمالی تنش توسط ترکیه منجر به بروز بحران نه فقط بین یونان و ترکیه بین اروپا و ترکیه می شود.

در همین حال ، روز گذشته ، طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فایز سراج رئیس دولت وفاق ملی  لیبی در آنکارا اعلام کرد که ترکیه و دولت وفاق ملی  لیبی ل قصد دارند اکتشاف و استخراج میادین نفتی و گازی را در دریای مدیترانه انجام دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала