کره شمالی: آمریکا حق انتقاد از چین را ندارد

© AFP 2023 / Ed Jonesکره شمالی: آمریکا حق انتقاد از چین را ندارد
کره شمالی: آمریکا حق انتقاد از چین را ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از سخنگویان اداره امور بین ‌الملل حزب حاکم کارگران کره شمالی در بیانیه‌ ای اعلام کرد: این حقیقت امروز آمریکا است. لیبرالیسم و دموکراسی برای معترضان محدودیت ایجاد کرده و مقامات تهدید می‌کنند که سگ ‌ها را برای سرکوب رها خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، یکی از سخنگویان اداره امور بین ‌الملل حزب حاکم کارگران کره شمالی از اظهارنظرات روز یکشنبه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به شدت انتقاد کرد، او ادعا کرده بود حزب کمونیست چین رفتار بسیار تهاجمی علیه ارزش ‌های غرب دارد و آمریکا را در معرض خطر قرار می ‌دهد.

ممنوعیت پرواز هواپیماهای خطوط هوایی چین به آمریکا  - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت پرواز هواپیماهای خطوط هوایی چین به آمریکا

سخنگوی حزب حاکم کارگران، در خصوص اظهارات پمپئو بیان داشت: اتهام ‌زنی پمپئو به حزب کمونیست چین درباره هنگ کنگ، تایوان، حقوق بشر و جدال تجاری، "مزخرف" است.

وی افزود: پمپئو که عمیقاً در جاسوسی و توطئه ‌چینی علیه کشورهای دیگر غرق شده است، دیگر محل طلوع و غروب خورشید را هم نمی‌ داند.

این مقام کره‌ ای سپس با بیان این مثال تأکید کرد، چنین اظهارنظراتی از سوی رهبران آمریکا، نمایانگر نگرانی آنها از افول ایالات متحده است.

وی سپس به اعتراضات سراسری در آمریکا و حتی کشورهای دیگر جهان علیه خشونت پلیس "مینیاپولیس" ایالت مینه‌سوتا که به قتل "جورج فلوید" شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی منجر شد، اشاره کرد و گفت: تظاهرات‌کنندگان از جمعیت کاملاً نژادپرستی که حتی در کاخ سفید هم هستند، به خشم آمدند. این حقیقت امروز آمریکا است. لیبرالیسم و دموکراسی برای معترضان محدودیت ایجاد کرده و تهدید می‌کند که سگ ‌ها را برای سرکوب رها خواهد کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد که این اولین بار است که اداره امور بین‌الملل حزب حاکم کارگران کره شمالی از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سال 2011 تاکنون، بیانیه ‌ای را به صورت مستقل صادر کرده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و برخی از مقام‌های دولت او در هفته‌های گذشته با متهم کردن چین به پنهان ‌کاری در بحران شیوع کرونا به تنش‌ها با پکن دامن زده‌اند.

مسئله هنگ ‌کنگ از جمله دیگر موضوعات تنش‌ زا میان دو کشور بوده و دولت آمریکا بعد از اقدام چین در تصویب  "لایحه امنیت هنگ‌ کنگ" امتیازات خاص قائل‌شده برای این سرزمین را لغو کرد.

دولت‌های آمریکا و چین در ماه‌های گذشته بر سر حضور خبرنگاران دو طرف در کشورهای یکدیگر هم مجادله داشته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала