ظریف: برای همیشه دهانتان را ببندید

© Sputnikظریف: برای همیشه دهانتان را ببندید
ظریف: برای همیشه دهانتان را ببندید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در واکنش به حوادث اخیر آمریکا به مقامات اروپایی توصیه کرد که یا در قبال سرکوب نظامی معترضان در آمریکا موضع‌گیری کنند و یا اینکه برای همیشه دهانشان را ببندند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری تأکید کرد که اگر اروپا همچنان می‌خواهد در قبال وحشیگری علیه مردم و رسانه ها در آمریکا سکوت کند باید برای همیشه دهانش را ببندد.

ظریف افزود: همزمان با مطرح شدن تهدید سرکوب نظامی، شهرهای ایالات متحده صحنه وحشیگری علیه تظاهرکنندگان و رسانه‌ها است. اروپا که در قبال جوامع غیر غربی به سرعت دست به قضاوت و داوری می‌زند، این بار، به سکوت کرکننده خود ادامه می‌دهد. اگر اروپا می‌خواهد همچنان دهانش را بسته نگاه دارد، باید برای همیشه دهانش را ببندد.

شایان ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید آمریکایی - آفریقایی تبار به دست پلیس، اعتراضات در مینیاپولیس و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا آغاز شد. پس از شروع اعتراضات در آمریکا، چهار نیروی پلیس اخراج شدند و یکی از آنها به سهل انگاری متهم شد. در مینیاپولیس و شهر سنت پاول، همسایه این شهر برای آخر هفته مقررات منع آمد و رفت برقرار کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала