ابراز نگرانی سازمان ملل برای محدودیت های آمریکا

CC0 / jensjunge / ابراز نگرانی سازمان ملل برای محدودیت های آمریکا
ابراز نگرانی سازمان ملل برای محدودیت های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استفان دوجاریک از اعمال محدودیت‌های مسافرتی و روادیدی برای برخی دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های کشورها از جمله ایران توسط دولت آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک در مصاحبه ای در پاسخ به پرسشی در رابطه با ایجاد برخی محدودیت ها برای دیپلمات ها و نمایندگی ها و حل این مشکل سیاسی افزود: در جلسه غیررسمی فوری کمیته روابط با کشور میزبان که در روز جمعه به صورت مجازی برگزار می‌شود، بناست درباره موضوعات مختلفی همچون محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده بحث شود.

آنجلینا جولی در برنامه امشب با جی لنو - اسپوتنیک ایران
آنجلینا جولی سفیر حسن نیت و صلح

دوجاریک افزود: ما درباره آنچه که برخی نمایندگی‌ ها با آن مواجه هستند همچون محدودیت‌های مسافرتی و روادیدی، بسیار نگران هستیم.

وی ادامه داد: مقامات ارشد در همه سطوح شامل دبیرکل سازمان ملل متحد، با مقامات کشور میزبان برای یافتن راه حلی در این زمینه تحت چارچوب توافقنامه مقر سازمان در تعامل هستند.

وزارت خارجه آمریکا برای دیپلمات‌های برخی از نمایندگی‌های کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران محدودیت تردد در شهر نیویورک وضع کرده است که محدودیت پیشین ۲۵ مایلی را به یک محدودیت حدود ۵ مایلی تبدیل می‌کند.

همچنین با وضع مقررات روادیدی خاص، مانع حضور مقامات یا هیات‌های ایرانی در نشست‌های مربوط به سازمان ملل متحد می‌شوند که سال گذشته شاهد مخالفت با صدور روادید برای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بودیم.

همچنین برای بخش زیادی از هیات همراه حسن روحانی رئیس جمهوری که برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، روادید صادر نشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала