ترامپ به دنبال حل بحران قطر و کاهش پروازها در آسمان ایران

© AP Photo / Evan Vucciترامپ به دنبال حل بحران قطر و کاهش پروازها در آسمان ایران
ترامپ به دنبال حل بحران قطر و کاهش پروازها در آسمان ایران
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نظر می رسد که دولت آمریکا قصد دارد برای حل بحران دیپلماتیک قطر کارهایی انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش جدیدی را برای حل و فصل تنش سه ساله میان قطر و همسایگانش در خلیج فارس آغاز کرده است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت ترامپ عربستان سعودی و امارات متحده عربی را تحت فشار قرار داده تا ممنوعیت‌های اعمال‌شده علیه شرکت‌های هواپیمایی قطر برای پرواز بر فراز این کشورها را لغو کنند.

تلاش‌های پی در پی دولت آمریکا برای خاتمه دادن به این منازعه که از روز جمعه وارد چهارمین سال می‌شود تا به امروز به درب‌های بسته خورده است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال می نویسد که تلاش‌های جدید دولت ترامپ با مقاومت شدیدی از سوی عربستان سعودی روبه‌رو شده است اما دولت ترامپ اکنون بر روی یک موضوع خاص برای حل و فصل این بحران متمرکز شده که در واقع مسئله حریم هوایی است. 

مقام‌های آمریکایی می گویند که ترامپ شخصاً عربستان سعودی را تحت فشار قرار داده تا محدودیت‌های اعمال‌شده برای استفاده قطر از حریم هوایی این کشور را بردارد زیرا این مسئله اغلب هواپیماها را مجبور به استفاده از حریم هوایی ایران می‌کند. و منبع درآمدی برای این کشور محسوب می‌شود. 

یک مقام آمریکایی گفت: «اکنون احساس اضطرار بیشتری برای حل مسئله حریم هوایی وجود دارد. ما از اینکه پروازهای قطرایرویز از آسمان ایران باعث سرازیر شدن پول به این کشور می‌شود احساس ناخرسندی می‌کنیم.»

وال‌استریت‌ژورنال خاطر نشان می کند که پرواز هواپیماهای قطری از آسمان ایران یکی از عوارض جانبی ناخواسته و پیش‌بینی‌نشده بحران دیپلماتیک قطر بوده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала