اعزام 1600 نیروی پنتاگون به واشنگتن برای مقابله با اعتراضات ضد نژادپرستی

© REUTERS / Eric Miller اعزام 1600 نیروی پنتاگون به واشنگتن برای مقابله با اعتراضات ضد نژادپرستی
اعزام 1600 نیروی پنتاگون به واشنگتن برای مقابله با اعتراضات ضد نژادپرستی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون اعلام کرد که هم‌زمان با تشدید تظاهرات علیه نژادپرستی در آمریکا، 1600 نیروی خود را برای مقابله با خشونت در واشنگتن مستقر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، "رویترز" در مقاله ای نوشت که جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروها در حالت آماده باش هستند اما حضوری در حمایت دفاع از عملیات نیروهای پلیس ندارند.

کشاندن شورش ها به فرانسه در ماجرای مرگ مرد رنگین پوست در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
کشاندن شورش ها به فرانسه در ماجرای مرگ مرد رنگین پوست در آمریکا

تاکنون هیچ نیروی نظامی برای متفرق کردن معترضان یا برخورد با ناامنی‌ها در واشنگتن وارد عمل نشده و نیرو ها در خارج از واشنگتن دی سی در آماده باش کامل هستند.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه ضمن اعلام بالا بردن سطح آماده باش امنیتی در پنتاگون گفت، سطح آماده باش نیروهای مامور حفاظت از مقر وزارت جنگ و ساختمان ستاد مرکزی آن در ایالت ویرجینیا و پایگاه‌های نظامی نزدیکی واشنگتن دی سی افزایش یافته است.

اکنون در آمریکا تظاهرات گسترده اعتراض آمیز نسبت به رفتار پلیس با سیاهپوستان در حال برگزاری است. علت این تظاهرات رفتار غیر انسانی یک افسر پلیس آمریکا بود که سعی کرد با رفتاری بسیار خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد. پس از این حادثه مردم میناپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین ‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها برای چند روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند و مرکز پلیس میناپولیس را به آتش‌ کشیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала