مثلث اعتراضی فیس‌بوک، توییتر، ترامپ

© AP Photo / Francois Mori زاکربرگ
 زاکربرگ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک زاکربرگ تصمیم گرفت پیام‌های ترامپ را حذف نکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز»، مارک زاکربرگ تصمیم گرفت پیام‌های ترامپ را حذف نکند که باعث شد کارمندان دست به اعتراض مجازی بزنند و کار خود را ترک کنند.

کارمندان فیس بوک با ترک کار خود بصورت مجازی نسبت به تصمیم مارک زاکربرگ برای حذف نکردن پست های دونالد ترامپ واکنش نشان دادند. رئیس جمهور آمریکا در این پست ها اشاره کرده بود باید به معترضان در این کشور شلیک شود. توئیتر به پیام ترامپ با مضمون«با شروع غارت، شلیک گلوله نیز آغاز می شود» برچسب هشدار افزوده بود، اما فیس بوک در این پیام هیچ تغییری ایجاد نکرد.

مارک زاکربرگ در پستی نوشت:«افراد بسیاری را می شناسم که از عدم تغییر در پست رئیس جمهور ناراحت هستند، اما موضع ما این است که باید هر چه بیشتر امکان ابراز عقاید را فراهم کنیم، مگر آنکه این ابراز عقیده به ایجاد خطر یا ضرری منجر شود که به طور مشخص در سیاست های ما ذکر شده است».

ترامپ: آمریکا جنبش آنتیفا را به عنوان سازمان تروریستی می داند  - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا جنبش آنتیفا را به عنوان سازمان تروریستی معرفی می کند

درهمین راستا کارمندان فیس بوک به طور مجازی کار خود را ترک کردند تا نسبت به تصمیم شرکت فیس‌بوک در رابطه با عدم واکنش نسبت به پست ترامپ اعتراض کنند. تعدادی از کارمندان فیس بوک برای حمایت از معترضان مرخصی گرفتند.

اعتراض‌ها به خشونت پلیس آمریکا پس از انتشار تصاویری از لحظات مرگ جورج فلوید، ‌مرد سیاهپوست ۴۶ ساله هنگام بازداشت از سوی پلیس در مینیاپولیس آغاز شد. در تصاویر منتشر شده از لحظات مرگ وی، یک مامور پلیس در حالی که زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید می فشارد، مشاهده می‌شود. این مامور که به دلیل «قتل غیرعمد» تحت تعقیب قضایی قرار گرفته پیش از این به همراه سه مامور دیگر که در بازداشت جورج فلوید نقش داشتند اخراج شده بود.

دونالد ترامپ نیز با انتشار توییتی نسبت به رفتار تظاهرکنندگان واکنش نشان داد و هشدار داد از ارتش برای سرکوب این اغتشاشات استفاده خواهد کرد.

یکی از کارمندان فیس‌بوک نوشت:«لفاظی تنفرآمیز از سوی رئیس جمهور آمریکا که تبلیغی برای زورگویی و خشونت علیه تظاهرکنندگان سیاهپوست آمریکاست نباید زیر پوشش واژه‌های آزادی پنهان شود. من همراه کارمندان سیاه‌پوست این شرکت و افراد باوجدان دیگر از مارک زاکربرگ می خواهم فورا پست‌های رئیس جمهور ترامپ را که قتل، خشونت و تهدیدات علیه سیاه‌پوستان را تبلیغ می‌کند حذف کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала