غارت فروشگاه‌ها در نیویورک + ویدئو

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر تظاهرات در نیویورک
تظاهرات در نیویورک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تظاهرات مسالمت‌آمیز در مرکز نیویورک به غارت فروشگاه‌ها ختم شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به فیلم‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی، غارتگران به فروشگاه‌ها حمله کرده و اجناس را به غارت بردند. با گذشت نزدیک به یک هفته از آغاز اعتراض‌های سراسری علیه وحشیگری پلیس آمریکا به نظر می‌رسد که دامنه اغتشاش و غارت اموال عمومی از روزهای پیش گسترده‌تر شده باشد.

​دنیس کروفورد یکی از تظاهرکنندگان گفت:« ما این همه روز از زمان مارتین لوتر کینگ، بالاخره دست به تظاهرات زدیم و شرایط بهتر شدند، اما هنوز به هدف خود نرسیدیم. با وجود اینکه مردم می‌گویند که بی نظمی است و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد، اما من با این روند موافق نیستم. باید به مسائل توجه شود. پلیسی که فلوید را خفه کرد، باید فورا در همانجا بازداشت می‌شد.

من یک چیز می خواهم، اگر پلیس‌های نژادپرست در بین ما هستند  که چنین رفتاری از خود نشان می دهند، باید فورا اخراج شوند. راه آنها برای کار در هر سمت دولتی باید مسدود شود».

با وجود اعزام گارد ملی به ۲۱ ایالت بحران زده، غارتگران دست به سرقت کالاها و اجناس فروشگاه‌ها می‌زنند. ولع غارتگران به حدی بود که حتی بر سر تصرف کالاهای مسروقه با یکدیگر درگیر شدند. یکی از فیلم‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که غارتگران به قنادی‌ها نیز رحم نکرده و یکی از آنان کیک در دست از صحنه جرم دور می‌شود

افراد و گروه‌هایی که برخی از آنها ظاهرا سازمان یافته هستند در ناآرامی‌های آمریکا فروشگاه‌ها را غارت می‌کنند. این تصاویر گوشه‌ای است از شکستن ویترین و درب فروشگاه‌ها در نیویورک و غارت اموال است.

غارتگران برای مثال در منهتن نیویورک فروشگاه‌های متفاوتی را برای دزدی اجناس هدف می‌گیرند. شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا بدنبال مرگ جورج فلوید، ‌مرد سیاهپوست ۴۶ ساله بدست پلیس و به هنگام بازداشت در مینیاپولیس، دستخوش موج اعتراضات است. صدها هزار مغازه و مؤسسه تجاری در طی چند روز گذشته توسط مردم آمریکا غارت شده‌اند.

​در این میان رفتار غیر حرفه‌ای پلیس، خشم مردم آمریکا را شعله ورتر ساخته است. پاشیدن پودر فلفل به یک دختربچه ۹ ساله در شهر سیاتل ایالت واشنگتن و حمله دو خودرو پلیس نیویورک به تظاهرکنندگان از این جمله است. کثرت معترضان در برابر ماموران پلیس لس آنجلس موجب شد تا ماموری که قصد دستگیری یک اغتشاشگر را داشت تنها مانده و با مقاومت دیگر تظاهرکنندگان دست خالی به جمع همکاران خود بازگردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала