خودداری اعزام گاردملی به پورتلند از سوی فرماندار اورگن + ویدئو

© REUTERS / Carlos Barriaتظاهرات در آمریکا
تظاهرات در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاترین براون تماس تلفنی ترامپ با شهردار اورگن جهت اعزام گارد ملی برای مقابله با تظاهرکنندگان را نادیده گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، کاترین براون فرماندار دمکرات ایالت اورگن اعلام نمود که از اعزام گارد ملی به درخواست تد ویلر شهردار پورتلند به آنجا خودداری کرده است. شهردار پورتلند به تماس تلفنی ترامپ استناد کرده بود که فرماندار باید گاردملی را برای مقابله با تظاهرکنندگان به شهر بفرستد.

​کاترین براون در این خصوص در کنفرانس مطبوعاتی گفت:«این اولین بار نبود که شهردار چنین درخواستی می کرد و اولین بار نبود که من درخواست او جهت اعزام گارد ملی برای مقابله با تظاهرکنندگان را رد کردم».

​به گفته براون، به جای اعزام سرباز به خیابان های پورتلند، من درخواست کردم افسران را به آنجا بفرستند. با وجود این 50 سرباز گارد ملی در حال آماده‌باش کامل قرار دارند. 100 مأمور پلیس به شهر اعزام خواهند شد و سربازان گارد ملی مسلح نخواهند بود. آنها هیچکس را بازداشت نخواهند کرد و دست به کنترل تظاهرکنندگان نخواهند زد.

وی در ادامه گفت:«وجود سربازان در خیابانها همانا چیزی است که رئیس جمهور ترامپ می خواهد. او بخوبی این موضوع را به شهردار فهماند. اما من می‌خواهم به اطلاع همه برسانم که مردم می‌توانند با صدای بلند در باره درخواست‌های خود مرتبط با اصلاحات صحبت کنند».

​ترامپ از تمام فرمانداران خواسته بود بطور سختگیرانه‌تری نسبت به ناآرامی ها و تظاهرات خیابانی واکنش نشان بدهند. او هشدار داده بود در غیراینصورت ارتش را  به شهرها اعزام خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала