تقاضای پناهندگی هزاران ایرانی به اسرائیل

© Depositphotos.com / Ivgaتقاضای پناهندگی هزاران ایرانی به اسرائیل
تقاضای پناهندگی هزاران ایرانی به اسرائیل
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی هفته های اخیر هزاران ایرانی پیام هایی را به وزارت خارجه اسرائیل با درخواست کمک به آنها برای فرار از ایران و پناهندگی به اسرائیل ارسال کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، صفحه رسمی وزارت خارجه اسرائیل در اینستاگرام درخواست های فراوانی را به صورت پیام های خصوصی و عمومی دریافت کرده است . این وزارت موفق نشده است همه این پیام ها را بررسی کند.

نماینده وزارت خارجه اسرائیل یوناتان گونن بیان داشت: « ما هر روز ده ها هزار درخواست در پیام های خصوصی و یا عمومی با درخواست ارائه پناهندگی به اسرائیل دریافت می کنیم.»

تصور می شود که این هجم درخواست ها در ارتباط با اوضاع دشوار اقتصادی است که به خاطر پاندمی کروناویروس تشدید شده است. به گفته گونن ایرانی ها هم می خواهند به اسرائیل بیایند برای آنکه در شبکه ها مطالب متعددی در خصوص دولت آزاد و دموکرات در زمینه های گوناگون می بینند.

وی افزود: « همچنین برخی توسط دولت ایران تحت تعقیب هستند. آنها می خواهند فرار کنند و معتقدند که اسرائیل می تواند به آنها کمک کند.»

گونن همچنین شرح داد که ایرانی ها بیشتر مجذوب صفحه فارسی اسرائیل در اینستاگرام شده اند که مطالب زیادی در خصوص سانسور در ایران دارد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала